Leta i den här bloggen

tisdag 31 maj 2011

Vågar knappt berätta

med risk för att ni ska tro att jag fått fullständigt hjärnsläpp,
eller att ni nu ringer anonymt till 112 och skickar en psykiater hem till mig som tar in mig på ett LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård)
(Fast nu har jag ju inte så många läsare, så oddsen att klara mig från det kan väl anses som hyfsat goda). (Och varför skrev jag nu det där sista inom parantes och i kursiv stil?)

... så berättar jag i allafall

Ringen - den som inte lämnat mitt finger på 15 år som helt plötsligt inte satt på mitt finger har upphittats - på ett kusligt sätt!

Jag har en prydnadskatt i trä (gåva från sonen).

Två mornar i förra veckan låg den katten på golvet när jag klev upp.

Och nu till nått som fick den svarta vinterpälsen på benen att resa sig



Nä, jag skojar inte ...

Och jag skojar inte heller när jag berättar att alla mina TV-kanaler var borta när jag kom hem!
Än hur mycket jag "autosöker" så finns inga kanaler ...



Nån som har ett tips på ny adress?

Känns som om det är lite mycket nu!

Läs här om du inte förstår








20 kommentarer:

  1. Herregud!
    Fast "dom" verkar inte vilja dig något ont.
    Men för din egen sinnesro så borde du kanske se dig om efter ett annat boende...
    This is too much!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Lite mörkrädd förstår jag att du blir. Jag ska berätta om en vän som förlorade sina glasögon. Hon brukade lägga dem på en speciell plats, men de var puts väck. Sedan en dag efter nån vecka låg plötsligt glasögonen precis framför dörren till balkongen, på golvet. Där hade hon ju definitivt inte lagt dem. Sedan några dagar efter det hade hon inbrott och tjuvarna hade tagit sig in via balkongdörren. Skumt och lite skrämmnande är det. Någon ville varna henne, helt klart

    SvaraRadera
  3. Har vi inte redan konstaterat att Gösta är överintelligent? Det är ju helt klart han som ligger bakom detta!

    SvaraRadera
  4. Förstår om du tycker det känns lite läskigt.
    Men det verkar ju inte vara så att "det" vill dej nått illa.
    Prata rätt ut och be dom lämna dej i fred.

    Kram

    SvaraRadera
  5. spooky..tydligen nåt som har ett budskap...
    hoppas det klarnar :)

    kramar fina du

    SvaraRadera
  6. Även jag har blivit drabbad av sådana saker. Idag när jag kom stod min frysdörr på glänt. Jag kollar alltid att jag stänger den och känner efter så den är stängd när jag varit där. Dessutom hade en sak tinat i frysen som tar så lång tid att tina att det tar längre tid än jag var borta. Till på råga på eländet hittade jag en av min mobiler som varit borta på en mycket snynlig plats. Jag hade defintivt hittat den för länge sedan om legat där. Jag är faktiskt mörkrädd nu. Men Du är långt från ensam att uppleva sådana här saker. Det skall veta om...

    SvaraRadera
  7. Eeeeiiiiiooooooo det där kallar jag läskigt & det är då ingen risk för 112 samtal det lovar jag! Gött att ringen kom till rätta & hoppas nu att TV-kanalerna också har funnit sig till rätta :)

    SvaraRadera
  8. Mysko är det och vore det jag som har sån livlig fantasi och lätt skrämmer upp mig själv så hade jag övervägt om flytt.Bara inte eländet hakar på,hmm...
    Kramen på dej!

    SvaraRadera
  9. Usch, jag får gåshud av såna berättelser. Har någon dött i din lägenhet nån gång för länge sen?

    SvaraRadera
  10. Äsch, det är bara din egen ängel som vakar över dig......jag behöver nog också en annan adress tror jag! :( Kram

    SvaraRadera
  11. Jag tror inte att jag törs läsa din blogg längre. Tac och hej - det var roligt så länge det varade.
    ;-)

    SvaraRadera
  12. Kusligt, men ändå lite småspännande när sådant händer. Kanske när man hör när det händer hos andra, kanske jag själv skulle sitta och skaka som ett asplöv...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. De finns lägenheter i Torvalla *ler* Kusligt!!!!

    SvaraRadera
  14. Aj då. Onekligen lite spokey...

    SvaraRadera
  15. Nu är det dax att ringa ett medium. Och då ringer man INTE 112 ;)
    Gud så kusligt!
    Nä...ta och ring nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. har du inte kollar vilka som bott där innan.Lite obehaligt kan jag tänka. Hu då. Kram

    SvaraRadera
  17. Hu hu, det verkar som om någon bor tillsammans med dig där.
    Jag skulle bli skiträdd!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Min päls är ljus men den reser sig också Synd du måste byta ringen mot tv kanalerna.
    Eller+
    Kanske kan vi dela rum på psyk hihi
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  19. Men fy. Så det har inte slutat än alltså. Dags att flytta alltså. Jag hade inte vågat sova själv i den lägenheten!

    Är du fortfarande nöjd med kameran? Jag ska ut och ev. köpa en imorgon. Vi får se om jag hittar något intressant :)

    Trevlig kväll. Förhoppningsvis utan "konstiga" händelser..

    SvaraRadera
  20. Nu sätter du salt i hörnen och tänder ett ljus mitt i rummet. Sen säger du högt i rummet att det är du som bor där nu och att de andra får lämna stället. Sitt med ljuset tänt en timme och blås ut. Upprepa efter en vecka så många gånger du behöver. Detta tips kommer från vår lokale spökjägare som var och drev ut spöken från en kollegas lägenhet...och det blev lugnare hos henne. Lycka till!

    SvaraRadera