Leta i den här bloggen

onsdag 1 juni 2011

Arlanda vs Sturup

Tyckte att det varit lite tyst från sonen, så jag ringde honom igår

Jag: Hej Teddemannen, är du ledig idag?
Ted: Nja, nästan ...
Jag: Nästan?
Ted: Jag är i Stockholm på utbildning
Jag: Oops, det hade jag helt glömt bort

Sedan följde många blablabla-meningar

Ted: Du skulle inte kunna hämta mig på Arlanda klockan åtta i morgon kväll?
Jag: Självklart gör jag det

... och det är nu, idag, i denna tidiga timme, i verkligheten som förvirringen uppenbarar sig!
Inte menade han väl att jag ska köra upp till huvudstaden?
Han menade väl Malmö/Sturup?
???
???

Jag kostar nog på mig att störa en studerande med ytterligare ett samtal innan jag tankar vrålåket och bestämmer mig för att köra de 60 milen till Arlanda ...

Gomorron alla ickeförvirrade!

8 kommentarer:

  1. Åk du till Malmö Airport (heter väl inte Sturup längre)... Det är ju väl långt till Arlanda.

    SvaraRadera
  2. Får verkligen hoppas att han sa fel, lite långt att åka annars ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad är du för mamma som drar dig för att köra de milen för att hämta sonen?!?!?! Dåååålig stil. ;)

    SvaraRadera
  4. Sv: Jag har inte fått den diagnosen nu utan -03 och senare blivit friskförklarad. Nu är det upp till en neurolog att avgöra om jag fått det igen...

    Sv2: Batman hade gjort det, mamma hade nog försökt att komma på andra lösningar (plus att hon kört vilse och nog hamnat i Tyskland istället). :)

    SvaraRadera
  5. Det du gör kallas för curling, men det vet du väl.
    Och de är ju för söta- vänta bara när de får barn. Då slukas du med hull och hår...
    Tur att du äger ett vrålåk.

    Hörru jänta, jag älskar blommor, men ibland är det svårt att läsa din text, där blommorna knoppas eller slår ut.
    Sagt av en tråkmåns som inte lyckas ändta nått! Och min ruta för bloglovin vet jag inte hur jag får tillbaka. Vadå byt mall???

    SvaraRadera
  6. Men det är ju jättefint i Stockholm, dessutom pratar dom fullt begripligt där. Så åk du till Arlanda :-D
    Gomorron!

    SvaraRadera
  7. Kika in på en fika vettja ;)

    SvaraRadera