Leta i den här bloggen

måndag 9 juli 2012

"Mannen från Jupiter"

Beklämd
Rörd
Glad
Tacksam

Ja, det var känslor som kom fram när jag tittade på SVT:s dokumentär
om Hans-Erik Norberg i kväll!

Underbar skildring av mannen som kröp in i en "bubbla" på grund av att ha fötts som "Blue baby", utstått en fars diktatorfasoner och också lyckats överleva en mors försök att kompensera genom ett överbeskyddande.

Att följa hans sista tid i livet, den tid som blev en revansch och möjlighet att till sist kliva ut ur "bubblan" ...
ja, det gör mig oändligt ödmjuk!



7 kommentarer:

  1. Låter intressant, den ska jag på "Playen".

    SvaraRadera
  2. Såg en snutt på jobbet. Måste också se den på svt play, en annan dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag såg att du hade sett det här programmet, så jag blev nyfiken. Vilken länk har du till det?

    Undrar Gilla

    SvaraRadera
  4. GILLA: http://www.svtplay.se/video/174805/mannen-fran-jupiter
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för den ledtråden. Få väl kika lite i morgon, för nu är det ju sent.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera