Leta i den här bloggen

torsdag 28 april 2011

Kusligt

Det händer konstiga saker i min lägenhet!

Först var det min spegel. Den hänger på två krokar men en kväll så hakade den ena sidan av (vilket är en omöjlighet eftersom man måste lyfta av den tunga spegeln från de stora krokarna)

Jag vaknar numera varje morgon av att det doftar otroligt starkt av nybryggt kaffe i mitt sovrum. Så fort jag har klivit upp försvinner doften.

I morse när jag klev upp så hade det översta gångjärnet på köksdörren "hakat av" och hängde bara i det nedersta ...

Rena rama Halloweenkänslan i den Stattinska tvårummaren ...




God morgon!

27 kommentarer:

  1. Oj, då! Skumt så det förslår...

    SvaraRadera
  2. OPS! Låter som du ska vara med i det okända *ler*

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Jag tror ju på lite övernaturliga saker så mig förvånar det inte att det händer.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag ser ju på Ghost Whisperer så jag vet ju vad som kan hända! Hjälp dom hitta ljuset, det är det hon gör, hon Melissa Gordon :-)
    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  5. Gösta Kattfan, jag har sett bilder på honom med djävulshorn! ;)

    SvaraRadera
  6. Skumt!!!!
    Du får vara med i det okända??? :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  7. Nybryggt kaffe och en egen hantverkare, som dessutom jobbar nattskift? Grattis ! )
    Fast aningen scary...i vårt hus berättade en äldre bybo att de hade haft likvaka i vårt vardagsum under 1900-talets början.
    Too much info om du frågar mig.
    Snart kanske du får ta kontakt med "Det okända" eller hoppas på att kaffet är serverat, hihi.
    Glöm nu inte deklarationen jag har precis gjort mig av med min:)
    På återseende.
    Milla/ Motvalls Kärring

    SvaraRadera
  8. I min gamla tvåa hände det oxå skumma saker. Dörrarna kunde smällas igen fast inget fönster var öppet och duschdraperi ringarna skakade. Var jättehemskt:(

    SvaraRadera
  9. Sv: Hahahaha, det tycker ja ;D

    SvaraRadera
  10. Du har väl nån inneboende hos dig,tacka och ta emot för sällskapet,hehe....
    Jag hade min dator helt avstängd under flera dagar,och jag saknade den inte,kan bero på att jag var dålig kanske???
    Men nu när jag är tillbaks igen,ja då funkar inte kommenteringen...
    Kramen på dej!

    SvaraRadera
  11. Fy,vad läskigt.
    Men eftersom jag tror på spöken så vet jag vad det är.
    Hoppas att det är ett snällt spöke som bara vill bjuda dig på ditt morgonkaffe.
    Hmm...det där med spegeln? Vad menar han med det då?
    Han kanske är avundsjuk på ditt utseende :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Stattis har inte fått en objuden gäst väl??
    Ellr kanske rent av en inbjuden ;)

    SvaraRadera
  13. Morrn för mig iaf.......go för middag!
    Spooky, synd bara att kaffe inte är klart!

    Tack!

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. OPS..jag läste spegeln.
    Hmmm...att jag inte lär mig att sätta på mig glasögonen på morgonen.
    Jag kan säga att det har hänt förut att...att jag har läst tokigt.
    KÖKSDÖRREN?
    Men herre Gud!
    Händer det ofta?
    Eller är det lugnt ibland?
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Scaaaary... Jag tycker sånt där är läskigt jag. Så jag röstar, likt Diana, på GK.

    sv: GRAAAAATTTTTIS!!!
    :-D

    SvaraRadera
  16. Hahaha...NU ser jag. Och vet du varför?
    Jo...jag har satt på mig glasögonen :)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Jag tror Du får göra som jag gjorde i torpet för många år sen...ta Dig ett snack med vad det nu är ;) Jag är itne direkt troende på övernaturliga saker men det hjälpte...nu är vi sams och jag får vara i fred därute!!!!

    SvaraRadera
  18. Jag är ju en sådan som tycker sådana här saker är rätt spännande... men samtidigt väldigt läskigt.

    Men jag förstår inte varför det läggs ner så mycket energi på att haka av en dörr och en stor och tung spegel... och dessutom brygger så starkt kaffe...

    Utan tvekan så verkar vara någon som verkligen vill ha din uppmärksamhet.

    Hoppas solen skiner där du är och att du får en jätte fin dag !

    Kram Kram

    SvaraRadera
  19. Jag tror du har besök från andra sidan :-)
    Vem kan det vara?

    Ha en fin torsdag & kul att du tittade in hos mej :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  20. Du kan inte lära din gäst att brygga kaffet då, så att det är färdigt när du kommer upp??? För jag tycker att det är grymt att bli upplockad med en ljuv doft när man kunde ligga kvar och dra sig... (Sambon sätter alltid på kaffet på mornarna när han tycker att jag sover för länge...)
    Ha en fin (spökfri) dag!!!

    SvaraRadera
  21. Sånt skulle sätta igång min fantasi och hålla mig vaken, brrr!

    SvaraRadera
  22. Ojdå :) Hos dig händer det saker vill jag lova! Skumt låter det, men vill man vara tråkig så finns det säkert nån logisk förklaring, annars är det säkert nåt tecken ;) Väl själv!

    SvaraRadera
  23. Du kan inte lära din gäst att brygga kaffet då, så att det är färdigt när du kommer upp??? För jag tycker att det är grymt att bli upplockad med en ljuv doft när man kunde ligga kvar och dra sig... (Sambon sätter alltid på kaffet på mornarna när han tycker att jag sover för länge...)
    Ha en fin (spökfri) dag!!!

    SvaraRadera
  24. Du har nog en hustomte som ser till dej lite. Hoppas kaffet verkligen är klart när du kommer ut i köket.

    Kram

    SvaraRadera
  25. Men fy! Jag hade flyttat! Är livrädd för sådantdär..

    SvaraRadera
  26. Amen herregud, hur vågar du sova där?? Icke att jag hade legat där ensam på natten! Huuu!
    Å andra sidan verkar det ju va ett väldigt omtänksamt "spöke" - som lagar kaffe varje morgon. Men ändå...

    SvaraRadera