Leta i den här bloggen

torsdag 14 juli 2011

Men hur gla får man va

(även om apostrofen på mitt tangentbord inte fungerar)

Idag var jag på en jobbintervju - fick besked på en gång ... "dig vill vi ha"

Visserligen bara som timvikariat men jag blir både stolt och "längre" (så lång att jag nästan når upp till bordskanten utan att stå på tå) när jag får kommentarer som
"jag är imponerad över dina svar i vår intervju med dig" (jaja, jag vet att det kan låta som skryt, men för mig blir det en bekräftelse på att jag fortfarande är "gångbar" på arbetsmarknaden)

... och inte blev det sämre när jag kom hem och gick igenom min mail ...

Jag har kommit in på Högskolan här i Malmö!

Ska läsa ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat, nämligen Handikapp- och rehabiliteringsvetenskap!

Och som grädde på moset bjöd dottern hem sig själv på en moderkaksfirarmiddag hipp som happ, för det vankas nämligen vintermat i det Stattinska hemmet - kålpudding och champagne (ja, vadå ra, det är inte alls någon dum kombination?)

Nu är jag så där äckligt nöjd igen efter ett svettigt gympass, en "pudding" i byrålådan ugnen och en tro på en nystart!

I morgon får jag besked på ett ettårsvikariat - jag har i allafall en chans på 15 och sedan extrajobb på Statens Institutionsstyrelse!

Tjohooo!




24 kommentarer:

  1. Tjohoooo!
    Och GRATTISS i drivor!
    Njut och var glad med både vintermat och sommarfirardricka!
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. GRATTIS vännen! Oj vad jag är glad för din skull..nästan så att jag blir bölfärdig av glädje naturligtvis..Kram kram! och puss i pannan!

    SvaraRadera
  3. Klart du e gångbar!!! De vet ju jag!
    ha en mysig champagne o kålpudding
    Kram Ulle (som spanar din roliga blogg då o då)

    SvaraRadera
  4. GUD vad kul, grattis!! Du ska vara stolt, glad, lycklig, ja allt!! Jättekul!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
    ♥-ligt GRATTIS,tjejjen/Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får vikariatet - om du vill ha det! Visst blir man lyft av att få höra att man fortfarande är intressant på arbetsmarknaden?!

    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Grattis till en underbar dag! Och dryck, det väljer man som man tycker! :)

    SvaraRadera
  8. Supergrattis! Du har flyt så du kommer att få även vikariatet, lita på mig! Men "moderkaksfirande" det lät lite blodigt.....

    SvaraRadera
  9. ULLE: Du behöver inte smöra för mig - jag vet att du ÄLSKAR mig, haha!

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!!!
    Klart dom ville ha dej :)
    Vad var det för fel på den maten? Bägge sakerna är ju goda :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Men vad kul. Grattis!
    Håller tummarna på att årsvikariatet blir ditt. Men visst blir man glad när man får bekräftelse på jobbsökandet. Det är inte att skryta..

    SvaraRadera
  12. Tjohoo!! Grattis vännen! Vad glad jag blir för din skull :)
    Med ditt CV får du säkert vikariatet, du äger!!
    *Kramar om*

    SvaraRadera
  13. men åå va kul grattis!!!!

    SvaraRadera
  14. Jag är riktigt glad för din skull. Den här dagen var verkligen din. Kramo ch grattis

    SvaraRadera
  15. Sv; Oooops hoppsan liksom, det hade jag ingen aaaaning om, säger jag till mitt försvar. Jag skickar solen i morgon omedelbums!

    SvaraRadera
  16. CARINA; Ja, det är nog bäst för dig, haha :-D

    SvaraRadera
  17. Men ett varmt grattis till dig Stattinsky, du om någon är värd detta.
    Pööss o kram

    SvaraRadera
  18. Men åhhh vad glad jag blir för din skull=D
    Att du är en fantastisk person har nog alla vi märkt som läser din blogg=D
    Kram

    SvaraRadera
  19. Åh vad roligt! Grattis! Jättemycket! Men det är väl klart att de vill ha dig - var stolt! Nu löser sig säkert allt på en gång ska du se.

    SvaraRadera
  20. Grattis, vad kul!!! Hoppas du även blir en av dom 15. Och så var det högskolan med, ja!!! Vilken toppendag ;-)

    SvaraRadera
  21. klart som fan att du ska ha jobbet, är bara så förvånad att ingen ser din storhet - kör hårt o puss&kram

    SvaraRadera
  22. Å`så roligt! Det kallar jag för att ha flyt...Massor av positiv bekräftelse får människan att må bra! Grattis vännen! Kramiz

    SvaraRadera
  23. KRÅKAN: Tack gulle dig :-)Kram

    MIA: Naw, nu blev jag nästan lipfärdig! Kram

    SvaraRadera
  24. Stort grattis till jobben och högskoleplatsen. Det där fixar Du fint...

    SvaraRadera