Leta i den här bloggen

torsdag 14 juli 2011

Det har jag missat totalt

Eftersom det inte har hänt något extraordinärt under mina sovtimmar inatt,
(förutom att jag vaknar av en värkande nacke varje gång jag vänder mig)
så kan jag berätta att
Malmö har flyttat havet till min gata ...

Det måste ha varit ett jäkla rännande med vattenhinkar ...

Nä, det är inte riktigt sant - men havsbruset har man i allafall flyttat, inte så pjåkigt det heller, men jag offrar nog de tio minutrarna av mitt liv som det tar att cykla ner till det riktiga havet när jag tänker efter!

Men visst är det en go ide för stressade stadsbor att kunna sitta intill Malmös paradgata och lyssna till havet!

God morgon!




9 kommentarer:

  1. Fniss, mycket bra idé!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Då kan du fiska från fönstret kanske ... hehe.

    SvaraRadera
  3. Och här i Sundsvall hade vi
    häromdagen vatten både på gator,
    i källare, i bussar...
    ÖVERALLT!
    Vatten och is (haglade ju rejält)
    Nu är det ett minne blott,
    ordningen är återställd.
    Solen lyser från klarblå himmel!

    Skojsigt att du vill vara med i min
    utlottning av hemliga paket!
    Lycka till i utlottningen´ :-)

    SvaraRadera
  4. Kanske det har en avslappnande effekt så det blir "lugna gatan" i Malmö :)
    Godmorgon!

    SvaraRadera
  5. Lite väl mycket plask för min smak dock...

    God förmiddag den blöta torsdag!

    SvaraRadera
  6. Jaha, och nere vid stranden sitter högtalare med bilar i rusningstrafik eller ? :)

    SvaraRadera
  7. GUNILLA: Haha, ja ... ungefär så ;-D

    SvaraRadera
  8. En sån vacker rofylld bild!
    Kan du skicka lite vågskvalp till lund, östra...skulle behöva det och inte baaara regnsmatter :)
    Tack på förhand!
    Kraaam

    SvaraRadera
  9. Säkert att det inte bara är tinnitus? Åldern du vet...
    :-)
    Får kolla in lite mera när tiden blir mera den också. Nu ska vi strax ta en fördrink innan vi promenerar ut och äter :-)

    SvaraRadera