Leta i den här bloggen

fredag 15 juli 2011

Jag ser dig nog!!!

Sov ovanligt gott i morse och glömde helt enkelt bort att vakna alldeles för tidigt vid halv fem ...
... för att vakna av en felringning vid sex!

Fast det gör inget för desto tidigare blir jag klar med sista träningspasset den här veckan!

De feta tjocka molnen envisas med att befinna sig precis ovanför mig och min boning - men någonstans måste det vara en glipa i molntäcket ...

Jag ser dig nog, solen!!!

Egyptiska: Ra
Grekiska: Helios
Sanskrit: Surya
Arabiska: Shams
Sumeriska: Utu

(ojoj, vad vi är inti ... intäll ... entill ... intelligenta så här på morgonkvisten)

God morgon solstrålar!





33 kommentarer:

  1. Idag får solen gärna visa sig så min fönsterputsare kan komma! Orkar inte själv och svärmor kommer i kväll...

    SvaraRadera
  2. solen är här. Än så länge vill säga.
    sv. resan går troligtvis till. Hör och häpna. Malmö-Köpenhamn. Kram

    SvaraRadera
  3. Felrigning vid sex?? Jag skulle bli SUR! Skönt ändå att du fick sova gott tills dess och ja, solen MÅSTE titta fram nu, nu räcker det med moln och regn!
    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  4. Tur att det var till dig dom ringde. Jag vill INTE bli väckt klockan sex när jag är ledig.

    Eh... törs jag fråga... har solen anlänt? Den är... den är... nämligen här idag me´
    Morrn morrn!

    SvaraRadera
  5. God morgon.Vad intelligent du är vännen.Visst är jag redi .Idag sitter jag och väntar på solen..Morgonkram!

    SvaraRadera
  6. Solen håller sig väl gömd här men regnet har större framsteg. Själv morrar jag diskret!

    SvaraRadera
  7. Ingen sol här heller...tunga moln som envisas att hålla sej just över Kinna...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Här leker solen lite "katt o råtta". Vad nu det ska vara bra för? Sa just: "Näe, du solen, nu får du ta och bestämma dig. Antingen är du här, eller också skiter du i det" Vela hit o dit???
    Ha en bra dag
    (Jaa, det löser sig säkert, men det blir en himla massa telefonsamtal, när folk inte fattar! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ingen sol här heller ... än?

    SvaraRadera
  10. Här är det inte sol idag men det är okej...vi behöver lite blöta!! Men jag hoppas att Du ser till att solen stannar i Skåne för vi mellanlandar därnere på måndag för vidare transport mot Rügen med ett tält i bagaget och då passar liksom sol bättre än regn ;)

    SvaraRadera
  11. Grattis till både jobb och utbildning !! du är nog intelligentare än du tror :)

    SvaraRadera
  12. ...och de betydde sol? Eller?
    Hmm ointelligenta jag..efter lunch, hehe.
    Hoppas du får en fin fredag och att solen kikar fram.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Efter en regnig natt och mulen förmiddag så skiner nu solen igen för att sen gå över till regn i natt igen.
    Perfekt väder.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Sol? Var är dn , kunde just ana att den skiner på DIG.

    Missunnar dig inte en minut.

    Det jäkliga med regn och rusk är att det värker i min kropp, alla fingrar spretar åt olika håll. Och över artrosknölarna träder jag på halva svarta spetshandskar, som får folk att undra - är hon klok?
    Tja det bjussar jag på...

    PS. Det gör ont att veta att du "brosklösa" måste gnida på för att klara liv och lem...

    SvaraRadera
  15. Sol? Var är dn , kunde just ana att den skiner på DIG.

    Missunnar dig inte en minut.

    Det jäkliga med regn och rusk är att det värker i min kropp, alla fingrar spretar åt olika håll. Och över artrosknölarna träder jag på halva svarta spetshandskar, som får folk att undra - är hon klok?
    Tja det bjussar jag på...

    PS. Det gör ont att veta att du "brosklösa" måste gnida på för att klara liv och lem...

    SvaraRadera
  16. Hade sol i morse hos oss :)
    Men det väntas regn i kväll :(
    Ha en fortsatt fin dag vännen♥

    SvaraRadera
  17. Jaha mitt kära solsken,fick du nån sol idag? Vi fick några strålar här förut när regnet dragit vidare..
    Nu kvittar det,för sen ska jag mysa ner mig framför tv,n med en romantisk film med Richard Gere,
    Kramizz!

    SvaraRadera
  18. Jag är förkyld m feber så jag är rätt nöjd med att inte se solen....

    SvaraRadera
  19. Här fick vi lite sol på morgonen och sedan kom det där hemska, dumma, fula, otäcka regnet. kramiz

    SvaraRadera
  20. Godkväll och nu skiner solen även här. Ha en bra kväll...

    SvaraRadera
  21. Va, här är det regn, regn och lite regn till men nu på kvällskvisten kikade den fram och det grillade står på bordet.

    SvaraRadera
  22. det var inte så mycket sol här hos oss idag, några kraftiga regnskurar hade vi
    bamsekramar

    SvaraRadera
  23. solen har gömt sig hos mej med suck vill ha massor av sol och värme nu!!gullig bild,
    kramen

    SvaraRadera
  24. Här är det molnigt på ena sidan huset och blå himmel på den andra sidan...elände att vi ska iväg åt det molniga hållet om en stund...Ha en fin lördag i alla fall, oavsett vädret! Kramiz

    SvaraRadera
  25. Idag skiner solen hos dig såg jag på klart.se men ni har haft det jäkligt regnigt. Här regnar det ibland på nätterna men inte har vi fått mycket inte.
    Kram

    SvaraRadera
  26. Jag gick upp åtta, tyckte det var tidigt nog. Det blev inget motionspass för mig så men en promenad med Doris i alla fall. Bättre än inget ;)

    Hoppas Ra skiner på dig idag

    SvaraRadera
  27. Godmorgon goa stattinskan.Stor morgonkram!

    SvaraRadera
  28. Svårt ord där...såhär på morronkvisten! =) "Kloka" är ju annars ett både kortare och enklare ord för oss ente...intäll...ja, du vet...;)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  29. Hade någon felringt mig så tidigt ooommm jag sov hade jag blivit gaaaleeen!!!

    Hoppas du hittade Ra!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  30. har ni fortfarande sol? :)

    SvaraRadera
  31. Måste säga att jag sett ovanligt mycket sol denna semester...men så visar det sig också att Luleå är etta på soltoppen!

    SvaraRadera
  32. roligt med felringning vid den tiden ;)

    SvaraRadera
  33. ☼ är här...
    /Kram Kram pårej!!!

    SvaraRadera