Leta i den här bloggen

fredag 29 juli 2011

Jag har sagt det förut

... den här lägenheten är hemsökt!

Jag har skrivit om det förut (här kan du läsa vad jag menar, om du orkar).

Idag var det dags igen ... Först försvann alla mina kanaler på TV:n och ersattes med "myrornas krig".
Jaha, tänker ni, det var väl nått sändningsfel - och det var också min tanke fram tills dess att min TV stänger av sig själv och sätter sig på "stand by" ...

... sa jag förrästen att jag letar efter en annan lägenhet?




26 kommentarer:

  1. Föööörst! Lite spooky faktiskt att jag lyckas med det så ofta...
    :-)

    SvaraRadera
  2. Huvva! Det lät en anings creepy faktiskt... Men det kanske bara är ett smärre fel på TV-n?

    SvaraRadera
  3. Har bekanta som har en hemsökt lägenhet i Johanneberg...helt plötsligt går nån bara förbi i rummet...barngråt på nätterna...kusligt som sjuttan..skulle aldrig våga sova över där. Blää!!

    SvaraRadera
  4. Okey! Vilka hejade du på? dom svarta eller vita :)
    Kramis♥

    SvaraRadera
  5. Fy så hemskt!
    Klart du måste flytta och det nuuuu!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. De kan jag förstå..... Huga!

    SvaraRadera
  7. Du kan bo hos mig, här är det bara mina skelett i garderoben som kan rassla till ibland =)

    SvaraRadera
  8. Scary moment.
    Här blir det också myrornas krig och stand by läge på tv:n ibland men det beror oftast på att jag har satt mig på fjärrisen :/

    Oförklarliga fenomen däremot både tror jag på och har upplevt.

    Kram Milla

    SvaraRadera
  9. sv: Den verkar lite kuslig, din lägenhet... Men det kanske är snälla spöken som bara vill ha lite uppmärksamhet?

    SvaraRadera
  10. Hu va läskigt. men jag har oxå någon som ser efter oss här hemma.Men jag är inte rädd längre känner mej trygg.Tack för din härliga med känsla. Ja mitt ex han försöker krossa mej helt.men fy skam den som ger sej är stark i alla fall. trotts alla tårar och bannor.Kram på dej=)/sannof

    SvaraRadera
  11. Du tittar kanske för mkt på tv? ;)

    SvaraRadera
  12. Eftersom jag är en wanna-be häxa rekommenderar jag att bränna Salvia! Det fördriver alla onda energier och renar lägenheten. Fatta när jag var chef och hade en medarbetare som bodde i en spökande lägenhet hur jag velade innan jag gav mina häxtips... Det kan ju minska respekten för chefen en del om hon håller på med magi på sidan av.....

    SvaraRadera
  13. Antingen får du bli kompis med spöket eller så får du säg aifrån ordentligt!
    Annan som i likadan eller helt ny någon helt annanststans?
    Woa, jag som inte ens sett denna än?

    SvaraRadera
  14. Ja för bövelen.. FLYTTA! Hoppas du får tag i en ny lägenhet snart!

    Sv. Det dummaste är att jag glömde ta bilder på hur köket såg ut innan vi rev. Nu har vi bara bilder på själva renoveringen. Lite klantigt? Ja ;)

    SvaraRadera
  15. Inte illa att ha en beskyddare. 'Eller vad det kan vara. Kram

    SvaraRadera
  16. Vi har samma problem med kanalerna men tv:n stänger dock inte av sig själv. Annars har jag också aningar om att vårt hem är "hemsökt"..på andra sätt.....

    SvaraRadera
  17. I lägenheten jag bor nu har samma sak hänt med den stora hallspegeln när min son bodde här.
    Fast den ställde sej helt på golvet men hänget och skruven i väggen var hela. Sonen såg dessutom när det hände. Något finns i hallen hela tiden här.
    Men det är ändå lindrigt mot vad vi haft i de två tidigare lägenheterna... det kan bli påfrestande.

    SvaraRadera
  18. Godmorgon! man ska bjuda oväntade gäster på kaffe.Har du provat det??? Morgonkram!

    SvaraRadera
  19. Hm? Inte ska väl du skaffa ny lgh, det får du ju säga till din inneboende att göra för det är väl ändå du som betalar hyran? (och tv licensen så den kan ju inte bara stänga av tv´n för att programmet du tittar på inte passar. ;-)

    SvaraRadera
  20. Sovmorgon igen? Du är allt lite morgontrött, va? Själv har jag just kommit hem från min morgonjogging :-)

    (Det är ganska svårt att skriva när man håller fingrarna i kors... ;-) )

    SvaraRadera
  21. Men åh! Sånt där är bara så kusligt! Även om det oftast inte är nåt farligt...Vad synd att kaffet inte står färdigt förresten. Om det ändå var påsatt kunde väl han/hon bjuda liksom...=)
    Händer konstiga saker även i mitt hus ibland. Och när det blir lite värre än vanligt brukar vi be "dem" att vara lite tystare eftersom de stör när de håller sån låda. "Du får vara här, men du måste vara tyst och får inte skrämmas"! Vänligt men bestämt! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  22. Du får säga till på skarpen att du själv vill välja program och att du själv vill stänga tv:n :)
    God morgon!

    SvaraRadera
  23. Här händer det så ibland när det är åska i faggorna.
    Med det inte sagt utan det kan finnas oförklarliga saker. Kram

    SvaraRadera
  24. 2:a gången gillt kanske......

    Nä nu törs jag inte skriva det jag skrev förrut

    Helen

    SvaraRadera