Leta i den här bloggen

tisdag 21 juni 2011

Underordnade ska lyda överheten

Jag sa tydligt till om vad jag ville ha!

... och underordnade ska lyda överheten tycker jag!

Jag tycker inte att man ska behöva säga till mer än en gång vad underordnade ska uträtta!

Men vad får jag se?

Jo, väderguden är mopsig och tänker inte bjuda på mer än

16°C
till midsommar!!!

Men efter hårda förhandlingar bestämde han sig för att öka på gradtalet till

19°C

... men det fanns visst en liten hake



Man borde avskeda honom, men det skulle inte förvåna mig om han är med i facket - väderfacket!

... men att jag skulle träna kunde jag i allafall bestämma - lugn, jag har sparat mitt knä ... och låtit armarna sona för det istället.
Jävlas kroppen med mig så jävlas jag tillbaka :-D

Och som grädde på moset så bjöd jag mig själv på en räksallad!
(ni får liksom föreställa er den eftersom jag måste ominstallera mitt kameraprogram)

Over and out!

20 kommentarer:

  1. Vi struntar i prognosen! Det är alltid varmt på midsommar oavsett vad den säger.

    SvaraRadera
  2. ZNOGGE: Det året jag födde min dotter hade vi samma temperatur på midsommaren som på nyårsafton, det vill säga 10+ :-)

    SvaraRadera
  3. Mu förtiden kan dom väl avskeda hej vilt trots facket, du kanske åtminstonde kan förhandla om vilken dag åskan ska komma :)

    SvaraRadera
  4. Solen skiner nästan idag...ska kanske fira midsommar denna dag istället då sommaren- i alla fall kanske kan hålla solståndet ;)
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Midsommarvädret ska vi inte prata om.... Tur att vi har en stor jötull som man kan elda stora skogspinnar i *ler*

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna att han lyssnar på din åthutning så det blir soligt och varmt på midsommar hos dig :-)

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig! Om jag var väder skulle jag lyda dig, absolut.

    Svar: Jag brukar också avstå listor och utnämningar men, som du säger, vissa är faktiskt bra. Även om jag inte kunde låta blir att skoja lite lite.

    SvaraRadera
  8. Vi får se om du avskedar honom. jag tycker det verkar som om någon gör det varje dag Nya bud när nästa kille kommer.
    En sak kan vi vara säker på: Det blir väder
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  9. Dansa soldansen för honom. Det kanske hjälper :)

    SvaraRadera
  10. Här lär nog inte bli nån sol heller. Annars kunde du ju kommit hit :)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Vi får skina själva. Kram

    SvaraRadera
  12. Kom till stockholm;) Vi skulle få ganska fint till midsommar, om man nu ska våga tro på det. Just nu åskar det och spöregnar varvatmed solsken.Jag fattar ingenting av det här vädret;(

    SvaraRadera
  13. Väderfacket är självfallet inblandat! Nu hoppas jag att DU vinner å jag litar blint på dig :) Här hemma är det surströmmingsfria-fisrapar :D

    SvaraRadera
  14. Väderguden borde fått kicken för länge sen! kramiz

    SvaraRadera
  15. hoppas hoppas på sol för er själv sviker jag sverige för en vecka åker till Mallorca så jag tror att solen är där:)

    SvaraRadera
  16. Usch för det där väderfacket. Annars hade man kanske kunnat förhandla lite ;)
    Samma skitväder skulle det bli här. Trist men sånt är livet. Man får helt enkelt ha sol i sinnet istället!

    Trevlig kväll på dig

    SvaraRadera
  17. Hmmm, själv är jag glad om det inte snöar på midsommar, det är ett bra år!

    SV: Jag avskyr dansbandsmusik, men jag förstår att det är bra att springa till. Hela syftet med den musiken är ju att den ska hålla takten så det går lätt att dansa till....

    SvaraRadera
  18. Hejsan!

    Vädret är aldrig o lita på. Men vi kan hoppas på det bästa.

    Ha de gött o många goa varma kramizar!

    SvaraRadera
  19. Midsommar ja, vädret är oftast kass. Regn och kallt. Dock förra året sken solen. Hoppas innerligt att denna ställda väderprognos är fel!

    SvaraRadera
  20. Räksallad *Mumms*...
    /Kram pårej tjejjan!!

    SvaraRadera