Leta i den här bloggen

onsdag 22 juni 2011

Men sååå bra

att jag tog på mig knäskyddet jag hade sparat från min
knäoperation för sex år sedan!
(för er som inte hänger med så har min menisk gått sönder igen)

Inte fullt lika bra intelligent kanske, att jag tog ett knäskydd (jag har tre) som var lite ganska mycket för stort, även om det liksom är bra att blodet får fritt flöde då!
(Äsch, jag säger det själv så slipper ni - hjärnan verkade inte ha haft fritt flöde ... just då i allafall)

Nu har skyddet skavt mot senan i knävecken och gör nästan ondare än den trasiga menisken! Jag haltar (naw, vad synd det är om mig)!

... fast jäkligt vis blev jag liksom av misstaget! Störst är inte alltid bäst!

Och NU go´vänner behöver jag ett nytt namn till den här gnällbloggen!

Förslag?

God mortgon!







31 kommentarer:

  1. Nope, inga förslag! Kan antingen bero på att det är alldeles för tidigt på morronen och att hjärnan inte är vaken än eller på att jag inte TYCKER att det är en gnällblogg! =) Gnälla bör man (särskilt i sin egen blogg) annars dör man. Gnäller gör man, ÄNDÅ dör man! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  2. Godmorning! Jag tycker synd om dej.Kan du inte operera knäet? På tal om operation så ska jag till ögon och opereras idag.Ha en bra dag! Morgonkram!

    SvaraRadera
  3. God Morgon!
    Aj, låter riktigt ont om ditt knä....stackare...
    Då ska du väl känna det utvilad idag, eller blir du som mej. Mer död än levande när du sover så mycket?

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Knäbloggen????
    Krya på dej! Vila knät!

    SvaraRadera
  5. Ah, vilken otur. Men trasiga knän är inte attt leka med. Husse har också en menisk så jag känner igen tugget en del...

    God morgon och hoppas det bättrar på sig i gnällbältet!

    SvaraRadera
  6. Du ska vara rädd om dej vännen.Det finns bara en stattinska!Nu kommer snart sjukresor och hämtar mej.. ♥kram!

    SvaraRadera
  7. Men du,,du vet väl att det finns 2 typer av gnäll,,Obefogat och Befogat,
    i ditt fall är det väl befogat i högsta grad,,tror jag i alla fall, kanske..Haé Kram.

    SvaraRadera
  8. Bloggen är ventilen. Och jag håller med Hebbe. Ditt "gnäll" är befogat. Kram

    SvaraRadera
  9. Om du skadat menisken en gång, opererade du inte en "protes" då?
    Hoppas du har läkartid snart!

    SvaraRadera
  10. Tja... vad sägs om "Livet". Det består ju av ups and downs, kryddat med lite skratt, tårar och gnäll. Helt normalt alltså :)
    Godmorgon!

    SvaraRadera
  11. Som Carina säger. "Stattinskans liv"
    Eller "ett vanligt Svensson liv"
    För det är det livet går ut på. Det går upp och det går ner. Bergochdalbana så långt man ser... ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Men f*n så jobbigt! Kan inte nåt av dina snälla barn gå ut och införskaffa ett knäskydd i LÄMPLIG storlek???

    Kramen!!

    SvaraRadera
  13. Det är synd om dig!!!

    SvaraRadera
  14. Stackars du...

    Jag har ont i min vänstra fot och haltar. Det gör ont. Jag tackar för att jag får utrymme att klaga här i gnällbloggen så slipper jag göra det i min egen :-)

    Gomorron!
    PS: Ja, det ÄR synd om dig! (och mig)

    SvaraRadera
  15. Synd om dig, det är det! Ibland är minst bäst. Minst ont till exempel.

    SvaraRadera
  16. Sv: Sollefteå...ja...varför inte. Det blir ju en ny erfarenhet för mig också då :)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Jag lider med dig men hoppas att du inte har ständig värk.
    Blir det till att operera igen då??
    Kram

    SvaraRadera
  18. Av misstag blir man vis - eller hur man säger. Och halt... ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  19. Go förmiddag!

    Inget förslag från mig, tycker inte det är nödvändig men däremot så tycker jag liiteeeee synd om dig!

    Har du varit till doktor?

    Kram

    SvaraRadera
  20. GNÄLLSPIKEN kanske :D nej skämt åtsido vännen, jag tycker synd om dig vet du ♥
    Sv: jo så är det nog, sorg har jag ju också haft så.....
    en fin dag till dig trots allt det onda
    kramar

    SvaraRadera
  21. GNÄLLSPIKEN kanske :D nej skämt åtsido vännen, jag tycker synd om dig vet du ♥
    Sv: jo så är det nog, sorg har jag ju också haft så.....
    en fin dag till dig trots allt det onda
    kramar

    SvaraRadera
  22. NÄ stackare !! Det finns skydd i materialet "back on track" kanske skulle vara värt att testa ?

    SvaraRadera
  23. Fast det är väl bra att vara efterklok. Min fölunge sparkade mig i magen igår...å jag har gnällt...men det är bra för då är jag mer uppmärksam nästa gång. Ju.

    SvaraRadera
  24. Det lät inget vidare att du fått problem igen. Tråkigt att knäskyddet skavde. Måste du opereras igen eller kan det läka ihop av sig självt? Jag tycker inte att du skall byta bloggnamn för det är så häftigt och gnälla måste man få göra ibland. Man kan inte se livet från den ljusa sidan jämt. Jag är som en berg o dalbana själv

    Ha en fin dag och sköt om dig
    kram

    SvaraRadera
  25. Jag tycker du ska gnälla på...så är du som oss andra, emellanåt. För inte gnäller Du för mycket, tro inte det!!!
    Kraaaam och kry(ck)a på dig :)

    SvaraRadera
  26. Usch stackars dig, hoppas du har ett knäskydd som är lagom stort som du kan trä på idag. Kram

    SvaraRadera
  27. Meniskbloggen, gnällbloggen (rätt och slätt), klimakteriebloggen (nästan samma sak), träningsbloggen, fotoblogg.. ordvrängeribloggen..
    det finns oändligt antal namn du kan ta ;)
    Frågan är väl varför du skulle byta?

    SvaraRadera
  28. "Dark side of the mooning Stattin"? ;)
    Förresten, jag har fått fantastiska nyheter angående den där tjejen som hade strul med arbetsförmedlingen. Jag berättar mer i mitt sista inlägg för idag :)

    SvaraRadera
  29. Från MagBloggen: vilken låg kommentar. Har bara den om hur du blev när du slutade simma och sen där du undrar över den låga ommentaren.

    SvaraRadera
  30. Men stackare Ont i knär :(
    Nytt namn?? Hmm funderat lite men kommer inte på nå't ;)
    /Kram Kram tjejjen

    SvaraRadera
  31. kNÄ-bloggen? Nej det var inte snällt...

    Hoppas det fixar sig med knäet...annars finnas det väl sjukvård fortfarande i Skåne? eller är den avskaffad?

    SvaraRadera