Leta i den här bloggen

onsdag 22 juni 2011

Egentligen borde jag inte skriva det här inlägget

... för det får förmodligen mig att framstå i "dålig dager"

Men jag blundar och hoppar ...

Uppsökte AF idag - Trots att jag vid FYRA tillfällen har önskat och blivit lovat en jobbcoach så har ingenting hänt!

Idag stegade jag upp på arbetsförmedlingen och sa vad jag tyckte!

Jag: Nu är det fjärde gången jag är här och ansöker om jobbcoach, och ingenting har hänt!
Förmedlaren: Men!!!!, det har aaaaaldrig hänt förut att vi har misslyckats med det!
Jag: ... mmm, ni ska vara glada över att ni inte har löneersättning från A-kassan, för minsta lilla fel så hade er lön blivit indragen!
Förmedlaren: Kan du vänta lite bara ... jag har lite att anteckna från förra jobbsökanden!
Jag: Borde du inte ha varit klar med det innan du kallade mig (ja, jag var så irriterad)?
Förmedlaren: Jo, men jag glömde att anteckna en mening!

Hon skriver och skriver och jag ser att hon hoppas att någon annan förmedlare ska komma till undsättning!

Förmedlaren: Såja, vad var det du ville?

Jag påpekar åter igen bristerna från AF:s sida och kräver att detta åtgärdas omedelbart!

Arbetsförmedlaren fortsätter att urskulda sig med att  "detta har ALDRIG hänt på denna arbetsförmedling tidigare"!

Jag: Jag börjar blir riktigt irriterad och arg nu! Jag vill att ni gör ert arbete och ordnar med det jag har rätt till! Det har gått tre månader, fyra handläggare och INGENTING har hänt!

... då säger det lilla stycket "jag hoppas verkligen  inte att du har den attityden när du är på jobbintervju"!!!

Jag: Vad JAG hoppas på, är att den eventuella arbetsgivaren har det jobb de utgett sig för att ha och inte flaggar med falsk information och berättar att det inte finns någon tjänst!

Sedan gick allt som en dans på fem minuter, men nog är det väl själva den att man ska behöva slå näven i bordet, ta fram sin dåliga sida och bli förbannad för att få det man betalt för under 30 arbetsår?

33 kommentarer:

  1. Klappar händerna febrilt, tänk om alla vågade att göra så, då kanske det skulle hända nått :)
    Men visst är det förjävligt att det ska behövas.

    Kram

    SvaraRadera
  2. F*n vad du är bra! Du är min idol :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. AF & FK är bra på att få fram de värsta sidor hos en!!!
    Men *med stårnde ovationer* vad du gjorde det bra som slog näven i bordet och röt till!
    Fler skulle ha staken att göra likadant så det händer någonting!!
    BRAVISSIMO!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har slutat skriva i min blogg, why?

    SvaraRadera
  5. Bra att du ryter men hur kan man förvänta sig att människor som går och söker jobb ska var så framåt som du. många har ju redan gett upp. Får en känsla att det bara är statistik som räknas. Nej slå på du så länge du orkar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat och bra rutet! Någon måtta får det väl ändå vara. Så stå på dig.

    SvaraRadera
  7. Förstår att du är förbannad, och jag tycker du gjorde HELT rätt!!!
    Hoppas du får ett jobb, bara så där, så du slipper ha mer med dem att göra!

    SvaraRadera
  8. Har haft otaliga handläggare på AF, endast 1 av dom har varit bra.
    En handläggare sa i spydig ton ´´hoppas du får ett jobb snart´´

    Tar aldrig något personligt , men trodde du lessnade att skriva i min blogg eftersom du hade problem för ett par dagar sedan

    SvaraRadera
  9. Hör du hur jag klappar i händerna och skriker BRAVO????!!!!! Älskar dej vännen! Nattikram!

    SvaraRadera
  10. Det är inte första gången man hör hur illa de behandlar sina kunder.
    Att självaste AF-människan inte fattar hur korkad hon/han är, är skrämmande.
    En massa guldstjärnor till dig!!!!

    SvaraRadera
  11. Tyvärr tror jag att dagens samhälle har utvecklats så illa att man måste slå näven i bordet för att det skall hända något. Hoppas nu att du får den hjälpen du har rätt till.
    Gooo kväller

    SvaraRadera
  12. Way to go Girl!! Bravo :)

    SvaraRadera
  13. härligt att du slår nävarna i bordet...

    Ha det bäst fina du <3
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Ja det gäller tydligen att ta fram den sablar anamma sidan man har nånstans.För när man blir tillräckligt arg då forsar allt fram bara...
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  15. Heja Heja!!!
    Så genombraperfekt gjort!
    Skaka dom bara och gör det igen och igen!
    Och uppmuntra andra att slå näven i bordet...eller luckan!!!!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  16. Det lilla stycket borde själv söka sig ett nytt jobb....

    SvaraRadera
  17. Fick du en Jobbcoach nu då?
    Sv: Jodå, gjort lumpen OCH jobbat på olika Militärrestauranger från unga år = cyniker redan vid 20.....

    SvaraRadera
  18. Så jobbigt att man ska behöva bli förbannad innan de lyssnar, men såå bra att du visar var skåpet ska stå!!"klappar händerna"
    Kram

    SvaraRadera
  19. Bra gjort! Heja! Men det är tråkigt att man måste bli arg för att något ska hända.

    Vilken nolla som bara upprepar att det aldrig hänt förut. Som om det skulle få någon på bättre humör? Har du fått en coach nu då?

    Aj, tråkigt med menisken. Självläker det?

    SvaraRadera
  20. Haha, tror säkert hon skrev in i den förra arbetssökandes papper at det är viktigt att de inte glömmer coach! ;)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  21. AF.s agerande förvånar inte mig ett enda dugg! Det är många år sen jag döpte om dem tii åtgärdsförmedlingen...fast idag verkar de inte heller kunna få fram några sådana...Kramiz

    SvaraRadera
  22. Bra där! Kanon att någon vågar berätta för dem "på det där stället" att de måste gör sitt jobb (även om det borde vara en självklarhet)! Bra rutet! En applåd till dig! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  23. Oj
    Det där kommer jag aldrig på att säga när jag går till arbets förmedlingen, vill du vara min jobbcoach ?
    När det blir dags,,,jobbar på skola nu och hoppas att det blir så också i framtiden

    SvaraRadera
  24. Om fler ändå tordes säga ifrån som du gjorde där så skulle allt se annorlunda ut. Man kan väl inte låta sig behandlas hur somhelst. Det hon sa om din attityd var verkligen ett lågvattenmärke. Man har väl en egen vilja och åsikt. Hon misskötte ju sitt jobb och det är hon som skall stå där med skammen. Jag tycker inte att det var nån dålig sida utan kurage.

    Toppenbra gjort.

    kram

    SvaraRadera
  25. Underbart rutet, Stattinskan! Jag har själv fått hålla på så där, men nu har jag en fin och bra kontakt på Af!

    Kram!

    SvaraRadera
  26. BRA GJORT! fasiken så bra!
    att hon sedan kommer och kaxar tillbaka.tönt.

    SvaraRadera
  27. Heja heja!
    Bra rutet. Jag undrar ibland vad det är för jävla attityd de har som jobbar på arbetsförmedlingen...

    SvaraRadera
  28. Jag blir rejält trött när jag läser.
    Snacka om attitydsproblem, inte från din sida utan snarare deras!

    SvaraRadera
  29. Så underbart att läsa om ditt besök på Af, så skulle alla våga säga till. Kramiz

    SvaraRadera
  30. önskar att jag nån gång blir lika tuff som dig när de gäller sånt:) där e du bara bäst!!
    säger göad midsommar nu, om vi inte hörs imorgon.
    Älskar dig mamma.. puss/dottern

    SvaraRadera
  31. SÖTASTE DOTTERN: Du har allt skinn på näsan som behövs ... sedan behöver man bara fundera lite innan man börjar glappa ;-D

    SvaraRadera
  32. Eller så måste man hota med att gå till chefen, till tidningar och TV eller hota att ta livet av dem.

    SvaraRadera