Leta i den här bloggen

onsdag 15 juni 2011

Det lönar sig att vara snäll

Igår skjutsade jag vår "gårdsfru" Britta till
Trädgårdspaletten - en liten oas mitt i Malmö

Det skulle inhandlas tomatplantor, dill och annat smått och gott till vår gård!

Jag skulle liksom ändå ut och valla bilen
... ja, den måste ju köras varje dag så att batteriet laddas ...
(herregud, det är som att ha en hund som måste rastas ...)
så inte villa jag ha något "tack" för det

Men jag har mött min överman överkvinna när det gäller envishet!

Tadaaam!


'

Nej, nu blev det fel bild ...



Inte fy skam på en helt vanlig tisdag men halvbra väder! Tack Britta!

Sedan blev tisdagen ännu bättre när dottern ringde och ställde den dumma frågan
"får jag bjuda dig på middag"?
Hur dåligt känner hon sin bästa mamma egentligen?

Jamen då så - då fick ni ännu en liten tjuvkik av en dag i mitt glamourösa liv!

Gomorron!






10 kommentarer:

  1. Vilken dag!
    Men hallå...vem tackar nej till en sådan fråga? :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken lyllodag! Trots bilrastning, eller kanske just därför. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vem kan tacka nej tillen härlig middag :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  4. Snälla personer du omger dig med :-)

    sv: Svettlapp är precis vad det låter som. En liten handuk att torka svett med. Det är jobbigt att sätta upp tält när det är varmt :-)
    Petanca är spanska för boules.

    SvaraRadera
  5. MEN så mysigt!
    Jätte fin blomma med ju :)
    inte varje dag man får en sådan av att rasta bilden lite ;)

    SvaraRadera
  6. Morn!!Ja det kan löna sig att vara snäll.Jag fick 300:-Att handla mat för ,du gratismiddag serverad. Morgonkramen till dej! ♥

    SvaraRadera
  7. En middag är väl aldrig fel. Det låter nog så glamouröst!

    SvaraRadera
  8. Se där ja! Bara bra saker perfekt ju!

    SvaraRadera
  9. Sen finns det de som utnyttjar en person som är snäll

    Ha en bra onsdag

    SvaraRadera
  10. Mycket bättre dag kunde du inte fått :)
    Kram

    SvaraRadera