Leta i den här bloggen

tisdag 14 juni 2011

Visst är vi bra, ja rent av bäst

Afrodite har skickat en award till mig!

Vanligtvis är jag ju inte så "kompis" med de här awarderna men den här tycker jag är jätteviktig!

Vi svenska är otroligt dåliga på att tala om vad vi är bra på - jantelagen ni vet och det är precis det awarden går ut på - att visst är vi bra, ja kanske rent utav bäst på något!

En kram ska utdelas till den första person man träffar efter awarden och eftersom jag var hos dottern när jag fick den så måste ju den hejåhejdåkramen räknas?

Vad är då en Stattinska bra på?

Funderar

Funderar

Funderar

Gills halvsanningar?

Funderar 

Okej, tar sats och skriver då ra´

Jag är bra på att

1. torrblogga (ja, nästan världsbäst faktiskt när det gäller bloggtorka)

2. vara mamma

3. hitta på fantastiska hemsnickrade svordomar

4. ha tålamod med Gösta Kattfan

5. känna empati och förståelse

6. hitta på egna trafikregler

7. få saker och ting gjorda snabbt och effektivt

8. försöka stötta och hjälpa andra

9. laga mat (ungarna har i allafall överlevt)

10. hitta på skitbra ursäkter för att slippa tråkgöra, träna och städa

Skickar vidare till alla underbara bloggare jag träffat under mina 2,5 år som bloggare men omnämner särskilt tre stycken

Helga - som är en ganska ny bekantskap för mig och som försörjer sig på det jag hatar mest ... att flyga :-D

Carina - som liksom jag kommer från Sveriges vackraste landskap Ångermanland och som skriver med glimten i ögat och får mig att le ... även tidigt på morgonen :-D

Mia Syster Yster - en bloggare med stor självironi som gärna delar med sig av sina fadäser och skriver på ett sätt som lockar till skratt :-D


18 kommentarer:

  1. Men...nu blev jag lite rörd av din motivering=D
    Tack vännen, självklart tar jag emot den med ett leende!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Och du är bra på massor!

    SvaraRadera
  3. Egna trafikregler? Barra inte polisen tar dig! :)

    SvaraRadera
  4. Tack goaste du!
    Jag fick den här utmärkelsen i söndags så du får kika där på mina "jag är bra på att"
    Tack för den fina motiveringen! Det glädjer mig...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppsan de var många sanningar på samma gång *ler*

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden. Gillar dina gilla om dig själv punkter..

    SvaraRadera
  7. Det där var banne mig riktigt bra saker! :D :D

    SvaraRadera
  8. Kul att se bakom kulisserna. Det blir helt plötsligt som om man känner personen bättre
    Kul att läsa

    SvaraRadera
  9. Alla 10 sakerna stämmer + lite till.Nattakram!

    SvaraRadera
  10. Grattis goa Stattinsky, det va mycket du va bra på,
    Kram o natti,natti

    SvaraRadera
  11. Du är skitbra, me like u!

    SvaraRadera
  12. Det var en trevlig award, inte ofta vi skriver om vad vi är bra på. Kram

    SvaraRadera
  13. Kramelikram bästaste du! =) Lunch snart...? =)
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  14. Det är ju det du är bra på. Du fåross attle på morgonen. Kramen

    SvaraRadera
  15. Tänk...vi är bra på så många saker :)
    Kram på dig och grattis till kramutmärkelsen.

    SvaraRadera
  16. Det var en bra idé att skriva om vad man är bra på! Det kan alla vi svenska jantelagare behöva fundera på.

    Tack för ditt omnämnande :)

    SvaraRadera
  17. Grattis till den välförtjänta awarden :-)

    SvaraRadera