Leta i den här bloggen

måndag 18 april 2011

Jag har "tjyvat"

Jag är ingen "listmänniska", men eftersom jag bara sovit i 4 timmar (och jag vet att ni längtar efter nya inlägg från mig - det gör ni väl? Va? Eller? Nähä ...) så snor jag helt enkelt en lista från Husums Blogstar No 1 för att fylla ut bloggen!

Då kör vi då

Jag heter
Catarina - fast ända tills jag var 6 år trodde jag att jag hette Nina - då jag fick ett abrupt uppvaknande på uppropet i första klass, då modern vänligt men bestämt satte en armbåge i sidan på mig och förklarade att "Nina" bara var ett smeknamn (är det konstigt att man är som man är?)

Smeknamn
Familjen kallar mig Nina och Kina. Sonen säger "mossan" och dottern "mamsen" (puttinutt).
Vänner och arbetskamrater säger Cattis.
I skolan kallades jag för Stattin eller Catta, men även Katakomben (antagligen på grund av min torra humor)

Beroende av
Årstiderna
Datorn
Barnen
Föräldrarna

Vad folk tror om dig
Att det är jag som i själva verket är Duracellkaninen och att jag är stålmormor psykiskt

Stämmer det
Nej, nej! Jag är periodare vad gäller ork och energi. När det gäller andra människors väl och ve kan jag gå genom eld och vatten - men jag är betydligt sämre på att stå upp för mig själv!

Hur imponerar man på dig
Det är inte svårt. Jag är väldigt lättroad och har inga stora pretantioner what so ever.

Brukar du skratta för dig själv
Absolut, men inte bara för mig själv utan också åt mig själv (även om jag önskade att dessa situationer kunde vara något färre)

Vad står i ditt senaste sms
"Hej min extramamma. Saknar dig! Lust att ses någon dag? /L"

Äger du några converse:
Japp

Sprit, cider, vin eller öl:
Sprit ger mig ångest. Cider är för sött och av sött får jag kramp bakom öronen. Det får bli ett glas rött eller öl.

Antal timmar sömn i natt
4

Brukar du komma i tid
Jag har aldrig kommit för sent till jobbet eller skolan utan är alltid för tidig ... inte helt lyckat när man har tid hos läkaren och får vänta extra länge

Är du allergisk mot nått
Ja, jag är faktiskt allergisk mot UVB-strålarna från solen och måste vara tråkigt försiktig. Sedan har jag en superallergi mot översitteri, skitsnack, maktmissbruk och folk som inte säger som det är utan kommer med halvsanningar, bortförklaringar eller skyller på andra!

Hur känner du dig nu
Precis som jag förtjänar ... BRA!

3 kommentarer:

  1. Kul med info om dig som var ny för mig! :D
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Vad många namn du har(smeknamn);) Kärt barn har många namn=D
    Jag tror jag norpar den där listan snart!!

    SvaraRadera
  3. Haha, vad festligt att vi hade samma lista! Fast jag tyckte den var ovanligt bra så jag kunde inte låta bli och till skillnad från dig så gillar jag BRA listor just för att man får veta lite om er bloggvänner ;-)
    Kram och god morgon!

    SvaraRadera