Leta i den här bloggen

tisdag 19 april 2011

Hur bygger dom egentligen?

Hur bygger kommunen gator och trottoarer egentligen???

Ja, som idag till exempel ...

Då upptäckte jag liksom att man hade byggt en jättehög trottarkant alldeles för nära mitt högra framdäck när jag kom körandes ...

Men herre gud - man får väl bygga trottoarkanter så att det finns liiite utrymme för några sekunders ouppmärksamhet ... ju!!!

:-D

(Däcket klarade sig och naturligtvis skyller jag på att solen bländade mig ... fattas bara annat)

31 kommentarer:

  1. Hmmmm,jaaa det kan man ju verkligen fråga sig ;)
    Ta kontakt med Gatukontoret på direkten *fniss*

    /Kram Kram du härliga roliga människa ♥

    SvaraRadera
  2. Den där solen är lurig och man kan ju undra vad gatukontoret håller på med ;)

    SvaraRadera
  3. Jätte märkligt att dom får bygga så!! Jag menar, finns det inte byggregler eller nåt...typ...

    SvaraRadera
  4. Hoppas du inte slog dig iallafall.

    Svar; Jag skulle gärna smuggla med dig bara väskan var stor nog ;)

    Det såg ljuvligt ut vid Medelhavet. Jag var i Nice en timme - det du!

    SvaraRadera
  5. Här är trottoarkanterna jättehöga för att man ska minska hastigheten serru!

    Maken kom hem med punka och ojade sig över att navkapseln sprack...
    Men hur kunde du ojade jag tillbaka. Du visste ju o s v...
    Senare kom erkännandet. Han hade sneglat på en blondin på säkert avstånd på - ja just det - trottoaren....
    Synden straffar sig själv - alltså-
    Och dyrt blev det att smygkolla. Både däck, fälg och navkapsel skadades.

    SvaraRadera
  6. Håller med, kan det inte vara lite mer flexibelt? Förutom när jag går, då vill jag ha höga och breda trottoarer, gärna med en liten mur mot bilarna....

    Jag var inte heller mycket till häxa enligt testet, men jag tröstar mig med att det inte är en häxa som gjort testet. Jag skiter väl i när och hur vi dödades, fråga mig om vilka örter jag ska bränna för att få vilket resultat och vilka kristaller som hjälper mig med vad, då djävlar hade jag spikat provet ;-)

    SvaraRadera
  7. He, he... - Ingen ordning alls på gatukontoren nu för tiden... :P

    SvaraRadera
  8. Hoppsan Hoppsan.. Du ramlade väl inte?

    SvaraRadera
  9. Men det är väl det minsta man kan begära!

    SvaraRadera
  10. Dessa byggare, ingen ordning alls!!!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  11. Oj oj!
    Slutet gott allting gott...förbannade sol!
    Har faktiskt fått, om än väldigt liten, ersättning från gatukontoret en gång när min cykeltrampa fastnade i en sån Däääär Hööög trotoarkant en gång.
    Men det var länge sen .)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Hehe jadu det finns ju en hel del i det inlägget att säga mycket om men...orkar inte :P

    SvaraRadera
  13. Hej hej vännen
    Hur mår du ikväll
    Jag ringde innan ikväll
    kram

    SvaraRadera
  14. haha byggnadskonsten är inte vad den har varit. tack för gratulationerna
    kram

    SvaraRadera
  15. Klaga hos gatukontoret!! Det var det fräckaste;)

    SvaraRadera
  16. Min kommentar bara flög iväg, sorry, men det var jag!!

    SvaraRadera
  17. Ja det är ju för fräckt, de som har byggt trottoarkanterna har säkert inge körkort;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. Usch ja det är riktigt dåligt!!! Att dom inte tänker på oss parkeringshandikappade varelser!

    SvaraRadera
  19. Ha ha...eller hur???

    Kramar

    SvaraRadera
  20. Först ska det stå en STOR skyllt, HÖG KANT! Helst en liten guuube som vinkar också, eller varför inte skippa kanterna helt?

    Tack för skratt
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  21. ja jisses hur tänker de som bestämmer det!

    SvaraRadera
  22. Tack för din kommentar, i chock tillstånd efter all respons:)

    kram och sussa sött

    SvaraRadera
  23. Illa, tänker dom inte alls? ;)

    Kram

    SvaraRadera
  24. Har inte du en egen Stattinskafil?

    SvaraRadera
  25. Morn! Om det nu hade hänt något med däcket så hade du säkert kunnat få skadestånd av Malmös kommun.Ha en bra dag vännen! Morgonkram!

    SvaraRadera
  26. Ja, eller hur??!

    Ha en riktigt härlig onsdag. Kramar om

    SvaraRadera
  27. Håller med dig, någon måtta får det ju vara på hur dom bygger! Hallå, det förstår väl vem som helst??
    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  28. Hahaha...anmäl dom! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  29. DUM trottoar!!!
    (här är dom typ mererhöga och ingen bryr sig...)
    :-)

    SvaraRadera
  30. Jädrans byggklåpare, det där måste du lämna in veto på ;)

    SvaraRadera