Leta i den här bloggen

tisdag 1 mars 2011

Hoppsan då!

Igår när skulle köra till Lund och hämta migränangripen dotter var jag först tvungen att tanka det bensinslukande vrålåket.

Hela Nobelvägen är som en enda stor vägarbetsplats och för att slippa köerna tog jag en "smart" genväg på en av tvärgatorna för att att inte fastna i Nobelkfesten Nobelkaoset!

Men när jag liksom kom till slutet på tvärgatan stod det vägbockar uppställda - men ingen skylt om att det var förbjudet att köra där så jag fortsatte ...

När jag kommit förbi bockarna ser jag folk tokvinka till mig - eller snarare tokviftavifta, och efter att ha öppnat måsögonen på vid gavel såg jag kameramän, ljudtekniker och en känd TV-logga!

Det fanns inget annat att göra än att le sött i kameran, vinka tillbaka och sätta på sig den där "I-know-nothing-minen".

Jag undrar om de klippte bort filmsnutten med mig?


32 kommentarer:

  1. Hahaha, du har blivit stattist.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag ser fram emot den filmen :-)
    Gomorron!

    SvaraRadera
  3. hihi du kanske blir megakändis :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas inte, coolt om du skulle gå och bli filmkändis ju!

    SvaraRadera
  5. ooooh en kändis nu alltså :)

    SvaraRadera
  6. murvelina maskrosbarn1 mars 2011 kl. 09:56

    Stjärna för en stund i filmsnutt. Vem vet du kanske glimrar till på någon filmgala. Snygg, belevad, skicklig bilförare och mer till...
    Solen? var det den som stack dig i ögonen och vem klarar av alla vägskyltar, det vimlar ju av dem. Man kan få huvudvärk/migrän av mindre...

    Tack för kommentar "mamsing", ja man kommer ihåg sorgestunder lite då och då, fast man bör titta framåt...

    Kran en solig men kall tisdag.

    SvaraRadera
  7. Vad coolt! Ska vi bli tvkändisar båda 2 då! =D

    sv: Nja, det blev inte riktigt likadant där bak men det går faktiskt alldelse bra med detta. =)

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, de kanske vill ha kvar Stattinskan i filmen, vem vet! Kanske väntar en karriär som filmskådis????
    Kramen, galning! :D

    SvaraRadera
  9. Vad coolt då är du filmkändis nu då!!!
    Kramar / Jane

    SvaraRadera
  10. oj då. Då fick de ju en gratis statist :-)
    Vet du vilken film det var?

    SvaraRadera
  11. så roligt att jag hittade hit med en gång. Jag har ju dej i mitt "Bloggar jag följer" och blev omdirigerad direkt hit. Det hade jag faktiskt inte väntat mej.

    Då får vi kanske se dej i nåt på TV. Berätta vilken kanal, så man inte missar dej. ;-D.

    Svar: Jo just igår blev det lite för mycket omkring mej, så det blev bara ett snabbt inlägg. Man har ju lite verkligt liv också som du skrev.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  12. Vad häftigt! Får vi kanske se dig på tv nu?? :))
    Men förstår att det var PINSAMT!!!!! Här kommer jag och åker.
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  13. vad spännande :D, jag promenerade på en av våra vägar härute för två år sedan där de också höll på med filminspelning och fick vänta ett tag innan jag fick gå förbi och då fick jag gå i armkrok med en som jobbade med inspelningen eftersom de hade gjort vägen ishal just där
    ha en fin dag - kramar

    SvaraRadera
  14. Hoppas att det går bättre för dej att besiktiga bilen än mej när jag "bisiktigade" munnen.Ja det är ett farligt rännande när vi ska intill varandr.jag får först in på din metro sen nästa Och där får jag verifiera tre-fyra gånger innan kommentaren kommer in .Samma för Hebbe och claudia kan inte alls svara.Kram!

    SvaraRadera
  15. What? Såg du Daniel Craig? Mikael Persbrant? Sune Mangs? ;)
    sv: du e ju tokig, beställ tid hos optikern du blinda kvinna hahaha
    men go o rar, det e du. TACK! ;) kram

    SvaraRadera
  16. eller också var det början till något stort. Du kanske blir upptäckt...

    SvaraRadera
  17. Ha, ha får väl hålla ögona öppna nu då om du syns någonstans i rutan ;)

    SvaraRadera
  18. hehe kul koppling babs hade där..statttist :)

    Tala om vilken film vi ska gå och få se när du har premiär sen !!

    SvaraRadera
  19. Men nu får du skicka din autograf,hihi...oh my god!du var väl sminkad så man inte får en chock,hehe....
    Pöööss!

    SvaraRadera
  20. Go eftermiddag! O jo då jag var uppe i tid!

    Vilken kanal??

    KRam

    SvaraRadera
  21. Haha en grej som bara du kan råka ut för! :P
    Svar: Jag fastnar nog inte men man blir ju lite ställd när en lärare har en sådan inställning hehe.

    Tackar. Man kan vara galen på många sätt, något som folk gärna berättar för mig. Konstigt :P

    SvaraRadera
  22. Då får man kolla Tv4 nyheterna och se om du är med. "Känd Malmö kvinna körde bil med förbundna ögon"

    SvaraRadera
  23. Vad gör man inte för att förgylla tillvaron ;)

    SvaraRadera
  24. Du är ju inte som du ska.....såg du inte till att gaget blev skyhögt! Vara statist utan repetition - du är ju en naturbegåvning och värd en hel del kulor! ;)

    SvaraRadera
  25. Hoppas att dom inte klippt bort den, haha. Allt ska du vara med om. Herregud! Kramar till filmstjärnan.

    SvaraRadera
  26. Hahaha!!! Å så spännande, vilket program ska du medverka i måntro? Sveriges värs...jag menar bästa bilförare? ;D Kram på dej, Statistskan!

    SvaraRadera
  27. De skriver säkert om scenen så du kan vara med ;)

    SvaraRadera
  28. hej Stattinskan !
    jag tror att du är med i filmen !!
    och att det redan är den första mars idag !
    hälsningar marilena ! kram...

    SvaraRadera
  29. Du kommer säkert med! Om det var Sveriges värsta bilförare dom spelade in ;)
    Kram

    SvaraRadera
  30. Hahaha... vad rolig du är! Men som sagt det var ju inte så tydligt att man inte fick köra in.

    SvaraRadera