Leta i den här bloggen

tisdag 1 mars 2011

YES!!! x 2

Idag var dagen jag hade gruvat mig för - "V6:an, bilensomruinerarmig" skulle genomgås och få hiss eller diss!

Med skakiga händer (som till största delen berodde på ett hårt "bic- och tricpass" på gymmet igår) och gummiben och en hel koloni med exotiska fjärilar i magen satte jag mig i bilen och väntade på min tur!

Då hände något som fick mig att inse att jag nog inte är en laglös bilförare med egna trafikkregler, trots allt.

Vi var många som väntade och en bil ifrån mig till höger stod en bil vars förare var lite äldre (ja, äldre än mig alltså). Han ville inte alls sitta i bilen och vänta, utan spatserade skröpligt fram och tillbaka framför de andra bilarna som försökte snitsla sig förbi honom när det var deras registreringsnummer som lyste på tavlan.
Den "skröplige" gillade inte alls att bilarna tutade för att han skulle flytta sig - utan han hytte ivrigt med näven och skrek att "nu får det vara nog"!

Så var det då "hans" tur ... in i bilen ... får inte i ettans växel ... försöker igen (ny bil hade han, så det blev nog ingen tvåa på växelgrejset). Besiktningsmannen viftar, busvisslar och visar att han ska köra in men efter fyra motorstopp rusar samme bilprovningsman ut, tar över hela skeppet bilen och "farbrorn" får linka efter in!
Det var jag insåg vilken genialiskt bra bilförare jag är!

Så var det min tur - ett nervöst väntande, så nervöst att killen som skulle undersöka min bil ordnade med en stol så jag kunde följa hela proceduren på nära håll. Dessutom gav han efter varje koll lugnande besked ... "det här ser bra ut, så att du vet" och varje gång svarade jag hispigt "du är faktiskt inte klar än".

MEN - det slutade med "utan anmärkning" - YES mumero une - så jag var bara tvungen att ringa finmänniskan och bjuda på lunch på XXXLutz för att fira liksom! YES numero due!

Lunchen höll på att ge mig en byrå gratis - men ni orkar inte läsa om det nu, så det tar jag en annan gång!










27 kommentarer:

  1. Grattis! Det var väl förbaskat skönt att ha den saken avklarad.

    SvaraRadera
  2. Du ska ha en eloge för att du vårdar klenoden så fint! Grattis! Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis och grattis! En lyckad dag, alltså :-)

    SvaraRadera
  4. Skulle du inte sälja bensinslukarvidundret???

    SvaraRadera
  5. Svar till ÅSA:
    Jodå, ska sätta ut en annons i veckan :-)

    SvaraRadera
  6. Pust., det är som att gå till tandis!! Ofta går det smärtfritt men ibland kan det bli jävligt dyrt!

    SvaraRadera
  7. En nära döden upplevelse slutade alltså gott.Både för den vinglige mannen och dig, perfekt!
    Kanske du blev lite smygfilmad, har hört att sånt sker hos bilprovningen..inte så väl skyltat som i innerstan .)
    Grattis!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  8. Hoppsan hoppsan Kerstin, det där var ju riktigt bra jobbat! Jag får lov att gratulera till allt bra, trots allt jobbiga innan =)
    Sv; Hahahaha då är du inte riktigt "med" kan jag upplysa damen om *asg* Då får du nog ta och asa dig iväg å hyra filmen =)
    Kramen

    SvaraRadera
  9. grattis grattis till dig och bilen :)

    ha det bäst fina du :)
    kramar från mig

    SvaraRadera
  10. Men visst är det väl konstigt att man är så förbenat nervös när det är besiktning på G. Skönt att bilen gick igenom. Ett års körning kvar tills nästa nervösa tillfälle ;)

    Kramisar

    SvaraRadera
  11. Då gick det bättre för dej än för mej idag...

    Kram

    SvaraRadera
  12. Skönt att den gick igenom!! Nu kan du pusta ut och berätta om den där byrån, jag väntar här , för jag är nyfiken av mig;)

    SvaraRadera
  13. Vilken goíng! :-) Sådana borde de ju vara allihop! :-)

    Sv. NÄ! Hit me, baby! ;-)

    SvaraRadera
  14. Vad skönt att den "gick igenom", det är ju lite nervöst sånt där, ungefär som att gå till tandläkaren. Man vet ju aldrig hur dyrt det blir liksom...
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  15. SÅ skönt, grattis. Men vet du vad som gör mig mörkrädd? Att såna idioter som den där gubben, dom möter vi varje dag i trafiken utan att veta om det. DET är otäckt!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så bra och ett stort grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Underbar beskrivning av hela proceduren! Grattis :)

    SvaraRadera
  18. Gud så skönt!
    Grattis!
    Men jag vet inte hur du känner dig för jag vägrar att besikta bilen. Nä,det får Gubben göra :)
    Tanka får han göra också.
    Kolla oljan lika så.
    Då han ändå håller på får han byta sommar och vinter däck.
    Det räcker väl med att jag KÖR bilen ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  19. vad skönt att slippa ombesiktning :)

    (tack för tipset med packar bell, faktum är att vi har flera olika märken på datorer hemma och den enda som vi är helt nöjd med är p.b! Men den är gammal nu, så det är svårt att välja bland de nya modellerna i affären...)

    SvaraRadera
  20. Grattis till att bilen gick igenom.Passa nu på att sälj den när den har "friska" papper.Idag på em ska jag till optikern i Lund.Nu på fm ska jag in och kolla bloggen Blogg.se..Godmorgon förästen söta du!!

    SvaraRadera
  21. Stort GRATTIS! Jag slipper besiktiga min i år, den är så pass ny så det blir vartannat. Men du kanske ska börja skriva trafikrapporter som jag gör ibland. Man tar sig för sin panna och undrar hur somliga har fått körkort...

    Kram och ha en bra dag! Och njut av att åka i din fina och hela och klart godkända bil!!! :D

    SvaraRadera
  22. Hahah, det är alltid lika nervöst så fort man ska till bildoktorn ;D

    SvaraRadera
  23. Först på morgonen så krachade en kindtand På middagen när jag åt bröts en framtand av.
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Grattis att den gick igenom,men jag håller med Yvonne,sälj den nu,nybesiktad och fräsch,och skaffa en billigare.
    Men vad var det för gubbe,klarar han av att köra överhuvudtaget i trafiken,herregud.
    Pöööss!

    SvaraRadera
  25. Stackars farbrorn.......
    Gött att det blev ok, det blev det inte här! Trots service innan!

    SvaraRadera
  26. Det borde vara årlig besiktning på bilförare också. Vissa förare borde få en 2:a och tas ur trafik.

    SvaraRadera