Leta i den här bloggen

måndag 28 februari 2011

Känsligt ämne

... eller hur jag uppfattar det!

Jag har sedan det uppfanns, ifrågasatt det här med dejtingsajter!

Inte så att jag missunnar en ensam själ att göra ett sista försök att hitta någon - jag har en bekant som lever lycklig med en sajthittarromans ...

Jag undrar bara lite hur desperat man kan vara att träffa "någon" och hur dejtingsajterna tjänar mumman av kardemumman på att du har din bild, din beskrivning av dig själv men måste betala dyra hundralappar för att komma i kontakt med dem som är intresserade av just DIG - trots att man gör reklam för sig att vara "gratis"!

Jag gjorde på skoj en profil på en s.k "gratissajt" igår och fick efter exakt 23 minuter följande resultat










Fick nästan lika många "flirter" och 142 mail ... som jag inte kunde svara på eftesom jag inte betalt nedanstående summa






Kan väl inte påstå att jag är mindre motståndare mot de här dejtingsajterna nu, efter att ha provat en av dem ...

Jag tycker att det är en form av utnyttjande - men idag är ju allt en komersiell sak ...och tydligen går det att köpa kärlek utan att prostituera sig ... bara man betalar ... ändå liksom!

Jorå, jag tål att du tycker annorlunda ...

21 kommentarer:

  1. Jag tycker som du....alla gör som dom vill men för mej känns det lite väl desperat....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur har du fått till det där med startdatum och vilken plats du har?

    SvaraRadera
  3. Touché =)
    Sv; Kloka ord ifrån Vicke, han är grym på ordspråk.
    Kramen :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig, men jag är ju inte heller ute på marknaden.. Men vad fult gjort att ta betalt om du vill se mailen, då är det ju inte gratis.Förstår om du blev ännu mer anti nu!
    Känner iof folk som träffats på det viset, bla min pappa som är gift nu. En annan kompis kompis fick över 1000 mail, varav 1 var intressant;)

    SvaraRadera
  5. Jag har träffat min karl via nätet men inte via en sådan sida förstås. Jag tycker det är en bra grej men det ska inte kosta något alls då. =/ Det är dålig stil.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker nog som du att de utnyttja de som är ensamma! Nattikramen söta du!

    SvaraRadera
  7. Ja det tjänas mycket pengar på ensamma människor. Om man räknar ut att alla de som svarat på din annons har betalt in 834 kr * 319= 266046 (om jag räknat rätt) snacka om pengar. Man kanske skulle öppna en dejtingsajt som ensamma människor fick tillgång till, då vore man miljonär snart kanske... Skrämmande faktiskt...

    SvaraRadera
  8. Jag har testat men tyckte det var mest skräp. Som vanlig, tråkig kille har man ingen chans därute ändå. Det finns alltid någon som är större, starkare, rikare, roligare, smartare, snyggare bla bla bla :)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker sättet att få kontakt är helt ok men den kommersiella biten stinker.

    SvaraRadera
  10. Jag träffade Batman när nätdejtingen låg i sin linda för tio år sedan, så jag kan inte klaga på nätdejting. ;)

    SvaraRadera
  11. De flesta såna här ställen, även andra communities, kostar pengar att vara medlem i. Så är det och det får man nog ta om man vill ansluta sig. Om jag vore singel skulle jag nog testa nätdejting, för jag vet inte hur jag annars skulle träffa nån. Krogen är inte direkt mitt ställe och nåt arbete där jag träffar en massa folk har jag ju inte. Så för mig vore det helt klart ett alternativ. Fast nu är jag som sagt inte singel! :D
    Kramen!
    PS Jag träffade min Anna först på ett gay community på nätet - och sen såg hon mig IRL första gången på ICA! :D (Jag såg ingenting, blindstyre som for fram med varuvagnen som stridsvagn...)

    SvaraRadera
  12. Tycker exakt som du, egentligen!
    Sen att jag på SKOJ gick med i en...en liten månsdsbetalning..på skoj...efter 48 timmar sa det Woooowww och sen dess har jag en urgo "kille".
    Men jag hade egentligen varken förväntan eller önskningar och var defenitivt inte desperat!!
    En (ogift) man att träffa, myyys... typ :D
    Men...jag tycker faktiskt synd om de som hänger upp sin tillvaro och liv på DETTA..och det är Många!
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  13. Om lurendrejeri tycker jag inte. Nätdejting har jag ingen uppfattning om, men när det faller under ramen för det ovannämnda - Nope!
    Jag träffade min "hunk" lååångt innan nätdejtingen ens var påtänkt...=)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  14. har ingen erfarenhet personligen men känner några par som träffat varandra så.

    SvaraRadera
  15. Jag tycker nog faktiskt annorlunda, trots att jag aldrig har provat det själv, men på något sätt så är alla sätt att hitta kärleken okej så länge det inte skadar någon annan och är du tex ensamstående, hårt arbetande så kan det nog vara svårt. En del är nöjda med att vara ensamma men för dom som inte är det kan det nog vara otroligt jobbigt och då kan det här vara ett sätt.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Jag tycker ändå att det verkar vara ett bra sätt att träffa andra singlar. Men att de tar så mkt betalt visste jag inte. Fräckt!

    Vissa av mina väninnor har dejtat via nätet och de tycker att en del dejtar runt bäldigt friskt. man får nog passa sig lite för såna som bara drar runt hos många utan att eg. vilja träffa den rätta.

    SvaraRadera
  17. Att påstå att det är gratis är dåligt, jag är faktiskt lite förvånad att de får fortsätta med det. Dyrt var det också. Annars fyller säkert själva funktionen sin plats i dagens samhälle.

    Morrn på dig!

    SvaraRadera
  18. Jag är liksom inte i den situationen att jag har testat. Men ska det vara gratis så SKA det vara gratis!
    Jag ser inget fel med att söka en partner på det viset, men det är TOKFEL att hävda att det inte kostar nåt när det faktiskt GÖR det!

    SvaraRadera
  19. Näe fy sjutton alltså. Visst är det gratis, men inte om du vill ANVÄNDA sajten för vad den är till för, det är bara gratis om du ingenting gör.
    Sen de killarna som finns på såna ställe *ryser* herregud 90% är verkligen ingenting att hänga i granen, många är gifta och "vill ha lite bus" dvs knulla.
    Nä fy sjuttsingen1

    Hehe vilken film var det de spelade in? Du får kolal efter dig i filmen, kanske de kan använda dig?

    SvaraRadera
  20. Jag ser inget fel i att lära känna folk på en dejtingsajt, det är inget mer desperat än att gå ut på krogen och träffa en massa onyktra ... visst, det händer säkert att du träffar nån genom kärlek vid första ´ögonkastet, men tror mer det sker i arbetssituationer, ica, osv.
    Att det skall behöva kosta SÅ mycket är väl helt fel, det tycker jag också, men en liten avgift skulle jag gärna betala om jag var singel och ville träffa nån ny.

    SvaraRadera
  21. Jag tycker generellt att det är ett minst lika vettigt sätt att träffa någon som på tex krogen. Vet många mycket lyckliga par som träffats så och har oxå provat själv. Tycker det är väldigt trist att det fortfarande finns ett stigma över den typen av kontaktsökande. Att man på något sätt skulle framstå som desperat när det handlar om något så fundamentalt mänskligt som att vilja träffa någon att älska och bli älskad av.
    Däremot att de hävdar att det är gratis när det kostar (rejält oxå!) är riktigt fullt.

    SvaraRadera