Leta i den här bloggen

måndag 28 februari 2011

www.måndagigen.nu

Vaknar lite tidigare än jag måste - men en sovmorgon idag skulle kosta mig 700 kronor i parkeringsböter eftersom lapplisorna i den här staden är överpunktliga ... så det är bara att hoppa i skorna och morgonjogga ner till parkeringen för att lösa ny parkeringsbiljett (och nu kan ni hämta andan efter morgonens längsta mening).

... och när jag ändå liksom har lyckats med att hitta två par strumpor som är lika och dessutom hunnit med morgonkaffet är det lika bra att jag joggar vidare mot gymmet ...

Gomorron världen!





17 kommentarer:

  1. Vilken härlig start på dagen. Hoppas att du fick ett riktigt bra pass på gymmet. Må gott denna underbara måndag. Kramar om

    SvaraRadera
  2. HUR pigg, energifylld och duktig är inte du?? Då får oss andra, nerhasande i soffan med en kopp the, att framstå i dålig dager ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men herre Gud jänta.
    Att kliva upp och gå ut och flytta på bilen är väl ett gympass som räcker.
    Ja...som min morgonpromenad. (läs: Hämta tidningen från postlådan ;) )
    God morgon!

    SvaraRadera
  4. Hmmm... Här gick det inte heller att sova, vaken sen klockan sex...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Oj vad hurtig du är. Just sådana hantlar du har på bilden har jag hemma, plu vårt nya gå/löpband... fast idag stännar jag till på jobbgymet innan hemfärd !!

    ha en skön måndag !!

    SvaraRadera
  6. Det var en riktig morgon pigg brutta!
    Vi andra bara sitter och dricker kaffe och mår gott :)
    Men jag har ju mina härliga promenader, visst räknas man som hurtig då oxå??? :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  7. Meningen var inte alls tröttsam i jämförelse med såna pigga hurtbulleaktiga inlägg. Zzzzz

    Morr(n)!

    SvaraRadera
  8. Woho... här var det full fart idag! Härligt!!

    Trist med hatlistor vad det än må gälla...

    SvaraRadera
  9. Oj! Jag blev lite matt av det här inlägget. Undrar om jag ska gå och lägga mig en stund igen?
    :-)
    Gomorron!

    SvaraRadera
  10. Det är till att vara morgonpigg;)
    Fins det inga parkeringsgarage som hyr ut platser till privatpersoner?

    SvaraRadera
  11. Varför ska du ha samma strumpor?? Det är ungdomligt att ha en av var sort..Tänderna är viktiga att ha speciellt när man ska äta och le!!

    SvaraRadera
  12. God Morgon du rosa lady. Mitt strumpförråd är alltid omaka. Tänk så

    VACKERT ETT PAR PRICKIGA ETT PAR RANDIGA.

    Lapplisor är de vidrigt punktliga. Har de provision på lappade kärror - tro?

    Snön ligger fortfarande vit och tjock på taken.

    Urtrött bilr man. Ringde brorsan i Helgum, han ska sälja sitt hus. Är trött på vedeldning och skötsel.

    Får nog inte så mycket för huset, trots moderniteter och lite skog...Vill bo i Sollefteå.

    KOmmer du in på min AB- blogg? annagitta Moget Maskrosbarn - skrev nyss om karriäriister. Kram-

    SvaraRadera
  13. Varför måste du upp på morgonen och göra det? Kunde du inte lagt i på kvällen innan så hade du sluppit gå upp ur den goa sängvärmen :)

    (Tur du inte skriver så många inlägg, jag hatar verkligen kommentarsfunktionen här)

    SvaraRadera
  14. En av fördelarna med att ha eget hus och egen parkering - om man måste stiga upp så är det i alla fall inte för att lapplisorna hotar att förstöra ens dag.

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Jobbigt att behöva rusa ut för att lägga slantar i parkeringsautomaten. Stackare! Men än sovmorgon är ju inte värd 700 kronor heller. Önskar dig en bra dag nu. Kramar!

    SvaraRadera
  16. När du löser ny biljett hur länge får du stå då?
    Jag säger som Yvonne,olika strumpor är inne,och det vill du väl vara?? Inne och ungdomlig,hehe...
    Pöööss!

    SvaraRadera
  17. hej Stattinskan !
    himla bra sätt att spara 700 kr, och fortsätt bara att jogga,
    vill bara säga hej och önska dig en jättebra mångdag idag!
    hälsningar marilena ! kram...

    SvaraRadera