Leta i den här bloggen

måndag 26 januari 2009

Det bästa med skåne är Danmark

Vi sk "inflyttade" brukar skämta om att, det bästa med skåne är Danmark. Själv blev jag "skåning" för snart trettio år sedan. Har bott lite varstans, men Lomma är nog stället som får högst betyg.

Året i Malmö har, minst sagt varit händelserikt.....

Utanför mitt vardagsrumsfönster hör jag säkert 25 utryckningasfordon per dygn och sirenerna är påslagna oavsett tid på dygnet.

Redan första dagen jag bodde här blev jag totalt utskälld eftersom vi uppehöll hissen för länge pga möbelflytt.

En stackars förvirrad och psyksjuk dam anfaller i tvättstugan och river ut min tvätt.... totalkaos råder.

En bomb detornerar i huset bakom mig och förstör två våningsplan.

Pizzerian tvärs över gatan brinner ned.

Någon har roligt och gör en låååång repa på bakluckan på min nya bil.

Två personbilar krockar utanför mitt köksfönster.

På busshållsplatsen utanför mitt hus rånas bussen.

Jag hamnar mitt i ett rån mot en guldsmedsaffär när jag cyklar till banken.

Fem kvinnor har blivit våldtagna intill det torg där jag bor.

Jag blir antastad på väg till affären utanför den pub som finns i samma hus. Tur att sonen var med.

Folkets Park brinner, jag parkerar utanför och polisen uppmanar oss att flytta bilarna då det är gasflaskor i utrymmet.

Jag blir ofrivilligt drogad en sommarkväll.

Mitt dörrlås har blivit "pluggat" tre gånger.

Vi har haft ett par inbrott i källaren under fjolåret.

Nitiska lapplisor som t o m är ute på nätterna och mäter avstånd och lappar.... åtskilliga tusenlappar i parkeringsböter!, hm... kan jag själv ha något med det att göra :-)

Zlatans Rosengård brinner nästan varje dag.

Jag stöter på en misshandlad kvinna utanför min port, kl 13.00 en lördag och som har ansiktet sönderslaget men som inte vill ha hjälp, antagligen för att hon är ordentligt "rund under fötterna".

På nyårsafton blir publiken under 12-slaget "ovänner" och börjar skjuta raketer på varandra istället, rakt in i folkmassan... vi får springa för att undkomma.

Jag spenderar dyrbar tid i bilköer då framkomligheten är usel eftersom man bygger en citytunnel... osv osv osv...

MEN ANNARS ÄR MALMÖ FANTASTISKT

med sina lummiga parker, Möllevången med sin mångkulturella sida, stränderna, Turning Torso, Öresundsbron och..... DANMARK!

Ha en skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar