Leta i den här bloggen

torsdag 6 oktober 2011

Man vet att man är kärring

när man precis har somnat och vaknar av att en person i huset mitt emot får ett psykbryt, polisen kommer och sedan låter man en fransman ens slamrande franska balkong som har ett räcke löst hindra en från att sova ...
resten av natten!
(ojoj, "stackare" ska ni säga nu ... tänk att man ska behöva ha färdigskrivet manus till er alltid ;-))

Stapplade ut till soffan för att söva mig med urusla nattprogram på TV:n men blev bara mer vaken då jag liksom kände mig manad att reta upp mig på reklamen också - man har minsann att göra - bara man vill!

Jaha, sedan fattades det ju bara att Gösta Kattfan mitt i natten blev med grovrumpa, helt paralyserad, vägrade röra sig ur fläcken och följde "något" med blicken upp och ner och hit och dit och morrar ...
Jamen, det passar ju bra för en mörkrädd!

Om ni nu ursäk ... ZZzzZz ... en som bara sovit ... ZzZz ... i en och en halv timme inatt, så slänger jag nog ... ZzzZzZZ ... mig i soff ...




17 kommentarer:

  1. OJdå!!!De är livat runt dej.... Flytta till lilla Östersund så får du sova om nätterna *ler*

    SvaraRadera
  2. När du ändå häller på kan du få låna vår Elsa som går runt och gnäller hela tiden. Du är ju ändå vaken. Kram

    SvaraRadera
  3. Lite jobbiga är de djuren när de skräms.

    SvaraRadera
  4. Ja, se på f..n jag hann inte ens säga "stackare" innan regissören röt i. *skratt, blink, blink*
    jag får nog säga att mina närmsta grannar inte verkar så störande nu då jag hör om dina...(se älg inlägg)
    Hoppas att det blir en bättre natt och om inte så kanske det är något bra på kanal ett eller två. (reklamfritt, hihi)
    Godnatt kramar från mig och jag gissar att min "glimt i ögat" når fram =D

    SvaraRadera
  5. Onekligen rafflande att bo i Sveriges tredje stad! Hoppas natten blir lugnare.

    SvaraRadera
  6. haha...ja jäddrar....!
    Natt-tv ja...levde på det en gång i tiden..Magnum, A-team, kvinnofängelset...numera somnar jag innan nyheterna..!

    Hoppas du får sova gott inatt då. :)

    Ha de bra...

    SvaraRadera
  7. Tror det snart blir semester för dig. Inte på hispan kanske men hemma hos mig för här är det åtminstone lugnt - lugnare! ;)

    SvaraRadera
  8. Det där med grovrumpan lät läskigt. Det andra hade ju polis under kontroll. Ja inte balkongen förstås. När jag är vaken på nätterna så är det aldrig något bar att se. När jag vill sova och läst programmet är det oftast något jag inte vill missa. Måste nog skaffa en sån där inspelare så jag har något att göra vakna nätter. kanske något för också.
    Sov nu så gott

    SvaraRadera
  9. Gooooooooooo natt soooooooooov gott :)

    SvaraRadera
  10. Hoppas du lyckades med att sova lite på soffan nu då.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Sv: Det där med aptitlöshet känner jag ju så väl igen, ack ja. Hoppas du får den tillbaka snart.

    Jag har slarvat lite med bloggandet, har du gjort dig av med bilen månntro? Om vi cyklar från varsitt håll så kanske vi kan ses halvvägs. Jepp, låter som en bra dejt :P

    SvaraRadera
  12. Haha finns ingen som du som kan få det tristaste saker som händer en manniska att få det att bli roligt =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  13. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. I Husum...DÄR är det tryggt. Funderar du fortfarande inte att flytta hit? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Godmorgon! Sover du ännu?????Vill bara ge dej Morgonkramen !

    SvaraRadera
  15. Kusligt med GK... Jag skulle ha blivit skiträdd! Fast han kanske bara går på droger? Hoppas det...

    Förresten... STACKARE!!!

    :-)

    SvaraRadera
  16. Har aldrig förr hört uttrycket grovrumpa, men jag förstår ju bra vad det betyder...endera gör katterna det för att lura oss att tro att deras syn/hörselintryck är vida bättre än vad vi vet att de är...eller så ser de sånt vi inte ser, vilket ju inte är kul om man är mörkrädd, nej!
    hoppas du fick en skön tupplur!

    SvaraRadera
  17. Verkar som om du kan få en chans att sova lite bättre snart. Svartklubben kommer att stänga den 1:a december.
    http://www.skanskan.se/article/20111007/MALMO/710069768/1004/-/svartklubb-uppsagd-till-sista-december

    SvaraRadera