Leta i den här bloggen

lördag 3 september 2011

En riktigt "manlig" lördag

Gör så gott jag kan för att vara en "riktig" man
(men hallåååå - snacka om att ha oanade rimtalanger)

  • Skinntofflor och gosebyxor på
  • Sitter och tycker synd om mig själv i soffan
  • Ena näshålet "täppt" av snor eller kanske svullet av för mycket letande efter "kråkor" utan humor ... ja, torra alltså
  • Feberrosor på kinderna och inte minsta "solsken i blick" (miiiinst 37.8 i feber - jaha, vad säger ni nu då? Livsfarligt hög feber!!! Det är kanske till och med sista gången ni hör från mig - sån här hög feber är inte att leka med)
  • Värmer ärtsoppa i micron
  • Försöka rycka ut ett skäggstrå som envist bosatt sig på hakan
  • Sitter och lipar till "Secret Millionaire"
  • Funderar på om man kan ringa akut till "hemtjänsten" för lite ompyssling och tycka-synd-om-dunkningar-i-ryggen
... jamen ni ser ju - "manlig missär" är absolut ingenting att leka med eller skratta åt!




9 kommentarer:

  1. Ja, alltså... Först att tycka synd om dig :-)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Stackare!!!!! Skickar lite friskluft från Härliga Härjedalen!!!!!

    SvaraRadera
  3. Asså, det är ju hemsk tråkigt att du är sjuk men jag kunde då inte hålla mig för skratt när jag läste ditt inlägg.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt otacksamt att vara sjuk, när ingen är i närheten för att höra hur sjuk man är. Kan du inte snacka med Gösta? Kanske han förstår.

    Förslag: Oleum basileum

    Bli bra kvickt, kvickt, kvickt!

    SvaraRadera
  5. Stackars stackars dig.
    Tycker SÅÅÅ synd om dig.
    Lägg dig ner och krya på dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mycket manligt! Själv har jag just bloggat om märkliga åkommor som drabbat familj och vänner... ;-)

    Krya på dig! Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag förstår dig precis och skickar massor med tyck-synd-om!

    SvaraRadera
  8. RUTH: Jag brukar köpa Oleum ... bara för att det luktar så gott i lägenheten när man droppar den på kudden ;-)

    SvaraRadera