Leta i den här bloggen

torsdag 18 augusti 2011

Ränderna går aldrig ur

en zebra!

Jag har försökt - jag har verkligen försökt att inte engagera mig i de hemlösa, de missbrukande eller de psykisk sjuka jag möter på gatan sedan jag blev arbetslös från mitt jobb inom psykiatrins juridik.

Har försökt programmera om hjärnan med
"jag ska inte jobba gratis åt någon kommun, oavsett vad den heter"

men

jag kapitulerar!!!

Jag VILL, KAN och SKA möta dem, oavsett om det betalar sig eller inte!!!



Jag sitter inne med så mycket information och kunskap

Jag vet var dessa människor finns och jag vet dessutom var de kan vända sig, med mig som stöd/språkrör eller på egen hand!

Jag vet vad/var/hur/vilka knappar man ska trycka på inom den fysiska vården och  - jag vet dessutom vilka knappar man trycker på för att sparka igång kommuners socialnämnder för vettigare beslut!

Jag vet vilken LVM/LPT- eller frivillig vård man har rätt till.
Jag kan LSS- och SoL-lagen som ett rinnande vatten
Jag vet dessutom att 80% av alla hemlösa har en psykiatrisk diagnos ...

... och jag vet att jag saknar att få finnas tillhands i de här sammanhange och för dessa målgrupper!

Tack snälla staten för att jag grund av er förtjänst fick jag forska i ett år!

Men snälla, ge mig pengar, resurser och möjligheter så att vi på "riktigt" kan ta hand om människor som far illa, hamnar i missbruk, förlorar vårdnaden om sina barn eller har någon form av psykisk funktionsnedsättning!

Att vi på riktigt behandlar dem med respekt och tar tillvara på de resurser och intelligens de besitter!

Särskilj inte - utan se saker i sitt sammanhang!

... om jag bara hade möjligheten så skulle jag se till att det såg annorlunda ut - om bara om inte fanns!!!

HOPPfull ...











25 kommentarer:

  1. Vad jag önskar att jag var regeringen eller miljonär, för då skulle jag se till att du fick massor med pengar.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. KRAM! Det är tur att de finns sånna som du! Bara myndigheterna åxå kunde fatta de och ge dej ett jobb!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för dej!!

    Och du, tänk på att även om det känns hopplöst ibland...så innehåller ordet bokstäverna HOPP...

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Ett brinnande engangemang å kunnande bör och skall tas tillvara, jag kan inte fatta att någon bums anställer dig så du får verka för detta!!! KRAM

    SvaraRadera
  5. Vilken tur för oss och samhället att det finns såna som du, vars ränder aldrig bleknar och vars engagemang aldrig sinar. Vi skulle behöva många fler av din storhjärtade sort.

    Jourhavande medmänniska eller nåt sånt?

    Du är bra du Stattinskan.

    SvaraRadera
  6. Det finns bara en Stattinska. Hoppas du får nytta av all kunskap su sitter inne med ,kram

    SvaraRadera
  7. Vet du vad!? Och det här säger jag inte till många irl(faktiskt) Men jag gillar dig som person, du står verkligen för vad du tycker, och det är inte många som vågar det.Dessutom så kämpar du för människor, som de flesta bara "går förbi" beundrandsvärt!

    SvaraRadera
  8. Vet du vad!? Och det här säger jag inte till många irl(faktiskt) Men jag gillar dig som person, du står verkligen för vad du tycker, och det är inte många som vågar det.Dessutom så kämpar du för människor, som de flesta bara "går förbi" beundrandsvärt!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att dina ränder aldrig går ur och att du hittar ett sätt att gå runt "om"!!

    SvaraRadera
  10. Varför Varför Varför kan inte Du som besitter all denna kompetens Få använda dig av den???
    Jag fattar ingenting!!!
    Och sur blir jag :(
    Och arg blir jag:(
    Och frustrerad blir jag :(...också!
    Kämpa på!
    Kraaam

    SvaraRadera
  11. Det kallar jag DRIVKRAFT :) HALLELUJA !!!!! SKRIK åt alla håll och kanter så ska din kunskap tas vara på...annars jä*** :/
    HEJA HEJA :)

    SvaraRadera
  12. Vi skulle behöva fler såna som du....Natti vännen och sov gott.Nattikram

    SvaraRadera
  13. Dig kommer jag att rösta på i alla lägen & även stå bakom dig i allt, säg till när du behöver hjälp!

    SvaraRadera
  14. hoppas verkligen du får visa vad du kan snart,kramen

    SvaraRadera
  15. Jag tycker du har en väldigt bra egenskap, när du tänker så. Tyvärr så tänker inte alla så, vissa saknar empati här i världen.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  16. Inte klokt att din kunskap inte får komma till användning och nytta fullt ut...på ett jobb! Du behövs ju! Så många som far fruktansvärt illa idag och faller mellan stolarna. Kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Psssst...idag bjuds det på annan mat på den andra bloggen...turkis sådan förståss...Kramiz

    SvaraRadera
  18. Vilken glöd, vilja och engagemang du visar. Märks att du verkligen brinner för detta. Världen behöver fler som du och jag hoppas det går vägen för dig. Du behövs!! Kram på dig!

    SvaraRadera
  19. God Morgon söta du!! Jag önskar dej en riktig skön fredag! Morgonkram!

    SvaraRadera
  20. Ojojoj...här har vi en som vet vad hon vill. Underbart!
    Det här inlägget skulle kommungubbarna/politikerna fått se.
    Ännu ett inlägg som skulle behövas ut i tidningen.
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Det var ord och inga visor det!
    Tur att du finns.

    SvaraRadera
  22. Riktigt illa är det att dom inte vill förstå vad dom går miste om när dom inte anställer dej!!

    Kram

    SvaraRadera
  23. Ja precis,om inte det där envisa om funnes och sätter käppar i vägen.
    Har dom en aning om vilken kunskap och vilket engagemang dom går miste om när du inte får jobba med det du brinner för??
    Men hoppet är ju det sista som överger...
    Jag behövde inte skynda ut. Inget regn än och jag har till och med utmanat ödet och hängt ut tvätten..*ler*...
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  24. Du brinner verkligen för ditt och fortsätt vara så empatisk och medkännande som du är.

    Sen håller jag alla tummar och tår för att du fortsätta på bästa sätt!

    Kramar

    SvaraRadera
  25. Otroligt vackra ord och nobelt. Världen behöver fler som du, helt klart :)

    SvaraRadera