Leta i den här bloggen

fredag 26 augusti 2011

Nycklar och skunkspray

Det är inte bara brist på parkeringsplatser som gör att jag inte kör någonstans på kvällarna ...

Nä, det beror på att jag bor i södra innerstaden ...


(märkvärdigt nog så är det populärt att bo här och vi har de längsta bostadsköerna i Malmö)
Igår kväll var jag inte hemma förrän vid 23-tiden - och vid den tiden på dygnet är det med hjärtat i halsgropen jag förflyttar mig från parkerad bil till hemadressen!

Fast det förstås - jag har mitt hemliga vapen


... mina nycklar



och tillsammans med skunkspray och timmar på gymmet kan man ju hoppas att man har en skugga av en chans i allafall - om man skulle råka finnas på fel plats vid fel tillfälle!

Här ska du förrästen bo om du vill känna dig trygg om kvällarna



Gomorron
nu sticker jag och tränar mina "om jag blir överfallen-muskler"


17 kommentarer:

  1. Smart vapen!

    Synd att man ska behöva vara rädd ute på kvällarna.

    Ibland kommer jag hem sent eller reser iväg mitt i natten (på morgonen)... Då är folk på väg till/ från festerna.

    SvaraRadera
  2. Härligt "klipp" igår.....

    Det var ju inga höjdar kommuner att välja på direkt!

    H d

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ahhh skönt. Då behöver man inte vara orolig för dig ;)
    Godmorgon och ha en bra styrkedag :) Kram

    SvaraRadera
  4. Lite scary det där, sådant man inte tänker så ofta när man bor på landet. (men visst kan det hända saker här med)Bra att du är förberedd!!

    SvaraRadera
  5. Usch ja, det är inte trevligt att vara ute när det är mörkt. Stadsdelen där jobb ligger är riktigt otrevlig den med där en massa skit ligger.
    Skunksprey lät intressant, det är kanske något man skulle ha?

    Sv: Gud vad typiskt! Jag tror väla har stängt två eller tre gånger per år. Annars är här öppet 10-20 och 10-18, välkommen.

    SvaraRadera
  6. Hjälp!
    Man ska inte tro på allt som står i tidningarna, eller?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Verkar vara en farlig plats du bor på men du klarar dig nog ur en knipa med bravur.
    God morgon!
    (Din kommentar kom fram)

    SvaraRadera
  8. Du får ta ditt pick o pack och flytta till Robersfors :)

    SvaraRadera
  9. Vad farligt du bor .Jag Ulla kan komma och bo hos dej .Svar:Vet att jag kan lita på dej... Det har matte berättat för mej.♥Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag brukar oxå rusta med det där vapnet när jag går ensam på mörka platser. Som tur är har jag aldrig behövt använda det.

    SvaraRadera
  11. Fy vad otrevligt att inte känna sig trygg att gå ute om kvällarna. Tur att du är rustad med lite "vapen" och mycket muskler :)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Smart vapen,tjejjen/Kram

    SvaraRadera
  13. Jag är alldeles för dum, har inte vett på att vara rädd..

    Kram

    SvaraRadera
  14. Är inte förvånad! Malmö har sedan urminnes tider kallats för "Sveriges Chicago"!

    SvaraRadera
  15. Skulle inte vilja möta opp med Stattinskan nattetid!!!

    SvaraRadera
  16. RUTH: Aha ... så du tillhör gruppen hulliganer då ;-D

    SvaraRadera
  17. Så Norrmalm är farligast. Tydligen är Norrmalmspolisen kvar då.

    SvaraRadera