Leta i den här bloggen

torsdag 25 augusti 2011

Första gången i historien

som denna bloggägare sätter in en historia, någorlunda rolig - lite åt ordvrängerihållet ... och det är ju något som undertecknad gillar ... och ...

Va? Vad sa ni? Ska jag komma till skott?

Okej
(jaja, den är säkert gammal, men ny för mig)

Jajajajajaja, jag skaaaa - tänkte precis skriva ner den ju ... lugn, bara lugn!

En elektriker hade dött
och en kamrat ville hedra honom
med några ord på begravningen:

-Ja, Kalle, kring dig var det alltid spänning,
Du följde aldrig med strömmen.
utan tog gärna ledningen
och fick kontakt.

Du hade energi
och kom aldrig på "sladden",
men så fick du en propp
och nu är du jordad.



God förmiddag!

19 kommentarer:

  1. Där fick han till det!!
    Den var faktiskt ny för mig med - fast min sambo är elektriker!! Kanske ska visa den för honom så kan han dra den på jobbet imorgon ;)

    SvaraRadera
  2. Den har jag aldrig hört!
    Men det är roligt med historier :)
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Den var ju helt fantastisk i den tragiska situationen som elektrikern var i, så att säga... Bra !!

    SvaraRadera
  4. Wohahah..........

    och wohahah hur utsliten tror du att jag är då!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Kuliga saker är aldrig f-el, höhö. Kram

    SvaraRadera
  6. Sv Vi har mest mygg just nu...

    SvaraRadera
  7. undrar om poeten var på lyset när han skrev den :)

    SvaraRadera
  8. Hahahahha din underbara knäppgök!

    SvaraRadera
  9. Det gäller att vara rätt jordad!Ok! dom dagar när du ätit ärtsoppa då är det den vite springaren va? ♥kram!

    SvaraRadera
  10. Har jag faktiskt aldrig hört, men rolig var den.

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  11. Hahaha! När jag jobbade på Skansen hade vi en elektriker där som hette Sagström. Klart felstavat. Han hette egentligen Svagström :-D

    SvaraRadera
  12. Lysande;) Sa hon som är gift med en elektriker;)

    SvaraRadera