Leta i den här bloggen

tisdag 26 juli 2011

Vad menar hon?

Dottern ville ha mammans sällskap under stohandlingen igår
(nä, det berodde inte alls på att jag har bil och kan erbjuda skjuts - inte bara i allafall)

Sedan hände nått knepigt!
Som "tack för sällskap och skjuts" fick jag detta



Tjohooo, ett nytt ansikte ... eller???



Förstod fortfarande inte vad hon ville ha sagt

Vad menade hon egentligen när hon nynnade

grå, grå .. grågrå, grå, gråååå

och pekade på allt som var


Små barn är inte alltid så lätta att förstå sig på - inte ens egna avkommor!

Stora barn ger en inte mindre huvudbry ...

Får grunna vidare över vad jäntungen menar och vill ha sagt!

God förmiddag hörrni! 

30 kommentarer:

  1. Weehoooo!
    Gråhårig? Nej, det tror jag väl inte. Du har kanske (precis som jag) såna däringa naturslingor?
    :-)
    Gomorron!
    PS: Dagens joggingrunda gick jättebra!
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Alla goda ting är tre. Jag snor åt mig bronset också!

    SvaraRadera
  3. fin hårfärg :)! följ gärna min blogg:)

    SvaraRadera
  4. Hmm, jag har verkligen ingen aaaaning om vad hon kan ha menat :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Och jag fattar inte varför mina barn kallar mig "silverfox"...=)
    Kram och godmorgon du fina! ♥

    SvaraRadera
  6. ANONYM: Det blir lite svårt att följa din blogg då du lämnar anonyma spår efter dig :-D

    SvaraRadera
  7. Hmm, tyckte allt att det där var en lite elak hint. Inte fasen är vi gråhåriga och är vi det beror det ju just på avkommorna ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jamen hon menar väl vädret förstås! Ni har väl haft det grått och regnigt länge nu...
    Kram och morrn morrn!

    SvaraRadera
  9. Hon kanske tyckte du skulle göra en ansiktslyftning??? Eller ???
    =)

    SvaraRadera
  10. Skulle du handla sto??? Jag fattar inte vad hon menade med grått????Stackare!!!som är fattig på smutstvätt... Du kan få komma hit och få smutstvätt av mej..Jag delar sååå gärna med mej! Kram!

    SvaraRadera
  11. Rågblond menar du väl ;-)

    God morgon från en äkta brunett!

    SvaraRadera
  12. vadå grått, jag färgar också håret men något grått under har jag inte :)
    bamsekramar

    SvaraRadera
  13. Asch, bry dig inte om det. Då kan du få små grå hår och det vill man ju inte. Nu ska jag stänga in mig i badrummet ett tag och bekämpa mina.

    Jag tog lite dator- och bloggsemester ett tag. Det var rätt skönt, det finns ju annat att göra ;)

    SvaraRadera
  14. & det beror säkert inte heller på att mammans plånbok är aaaningen tjockare än dotterns... ;o)

    SvaraRadera
  15. Tänk inte för mycket bara, det renderar i ännu mera gråa hårstrån *asg* Gooo förmiddag :)

    SvaraRadera
  16. oki välkommen säger jag då! ja läs du så du hänger med och har du frågor så svarar jag! =) så säger jag tackar så mycket nu då! =) kram

    SvaraRadera
  17. Hon menade nog samma sak som jag sa till mig själv igår. Nu åker du till frissan och köper en hårtoning,och det gjorde jag.Bäst att lyda när ens bättre vetande talar,hehe...så står en förpackning med Wellas hårtoning på badkarskanten och väntar tills matte har tid, eller vad säger jag? Mita såklart...och färgen heter Golden light brown och blir så fin på dom gråa stråna som ökar på..

    Lägg i toningen och visa sen hur det blev. Allt för att roa oss bloggisar,
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  18. Grått är också en färg hälsa henne det ;) Åtminstone i inredning och kläder är det en av mina favvofärger!

    SvaraRadera
  19. Ja vad menade hon med det. Kanske att du ska färga hennes hår, haha.

    På karlarna heter det ju "det grå tinningarnas charm" vad heter det för oss kvinnor tro...
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Haha, din dotter och jag verkar väldigt lika... lika söta och rara mot våra mammor. :)

    SvaraRadera
  21. Go förmiddag?? Före kl 9!

    Det var väl rart av henne och låta mamma använda sig av de andra små grå!

    Sv...Nej vi var på väg hem från Värmland och ett så nära raststopp har vi nog aldrig tagit. Klart att du skall göra dig en sväng norröver och så samtidigt hälsa på hos mig, liksom efter vägen....

    Nu har jag fått sol...
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Min dotter är aldrig så blygsam, från henne får jag allt med en käftsmäll...smacckk...
    Jag veeet...Katten behöver mer lyster i pälsen, för visst är din päls skinande blank:-D
    Kraaaam

    SvaraRadera
  23. Idag köpte jag stödstrumpor. Det är bara en tidsfråga innan jag måste färga håret också...

    SvaraRadera
  24. Idag köpte jag stödstrumpor. Det är bara en tidsfråga innan jag måste färga håret också...

    SvaraRadera
  25. Hahaha, för några år sedan la min syrra av allt vad toning och färg hette och lät håret vara sin egen gråa färg. Tills hennes yngste son sa till henne att hon fick lov att ta bort det där gråa nu, så gammal var hon inte än! Själv besöker jag frissan med jämna mellanrum, känner mig inte alls mogen att släppa fram det gråa i mig ännu.....

    SvaraRadera
  26. Dom är så omtänksamma våra barn.....
    Det finns så mycket med just den färgen. Är det fönsterputs möjligen? Mina fönster är alldeles grå efter allt regn. Hon kan komma hit och putsa om hon vill...... ;) Kramar

    SvaraRadera
  27. Haha, underbart! Min enda "last", eller fåfänga, jag färgar håret. Började bli grå redan vid 21, INGEN hit...
    Kram

    SvaraRadera
  28. hahaha jag skulle inte heller förstått ett smack ;) Kram

    SvaraRadera
  29. Hon kanske köpte det för att du skulle ge den till henne :) En snäll baktanke :)
    Önskar en fin kväll

    SvaraRadera