Leta i den här bloggen

tisdag 26 juli 2011

Fjädern som blev en Agda

ja, en höna alltså!

Igår när jag skulle hämta upp den finaste (och "endaste") dottern jag har,
så stod det två polisbilar "tvärs över gatan" hos mig.

När jag kom hem stod de kvar och dessutom hade det tillkommit en polisbuss!

När jag kommer in på vår gård sitter folk ute och jag frågar
"vad i hela fridens dar är på gång nu ra´"?

Fick till svar att Amiralsgatan varit avspärrad och att en granne som vågat sig på att fråga poliserna varför, fick till svar att det var ett kidnappnings- och gisslandrama på gång ...

Eftersom jag har bestämt mig för att inte dö nyfiken gick jag in på Skånskans nättidning och sökte information som kunde stilla en Stattinsk nyfikenhet ...

"Kvinna låste in sig på toaletten - inget brott är begånget"

Snacka om att Agda fick luft under vingarna .... eller ... fjädern som blev en höna!


20 kommentarer:

  1. Frågan är varför hon låste in sig. Bra tillflyktsställe som snabbt går att låsa. Nyfiken? Inte alls. Om man inte undrar får man ju aldrig reda på ngt. Kram

    SvaraRadera
  2. Å´nyfikenhet är också en dygd...eller...Jag är obotligt nyfiken, men kallar det för yrkesskada...Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hahaha. fasen vad pinsamt för den stackarn som bara låst in sej på toa ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja jisses! Men skönt att det inte var nåt allvarligt - hoppas jag!

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Jaha, så kan det bli...men inte kommer polisbilar och Du eller Jag låser in oss...eller?
    "Ingen rök uten eld" - må jag ana.
    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Jag brukar också låsa om mig när jag går på toa. Får man inte det i Skåne??

    SvaraRadera
  7. Tur att polisen har resurser då nöden kräver :))
    Kram

    SvaraRadera
  8. Var det lite viskningslek i det hela också, brukar ju alltid kunna läggas till något när någon annan hör något.
    Tänkte eftersom det pratats på om kdnappningsdrama ;)

    SvaraRadera
  9. Så det är här du håller till nu:) Jag finns kvar på samma.
    Mycket har hänt, är tillbaka i Alanya eller just nu i Sverige sen 1v. Åker till Kroatien på söndag i 2v sen tillbaka till Alanya.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Godmorgon vännen! Jisses sånt spännande liv du har,sånt händer inte i lilla höör....Ha en fin onsdag! Morgonkram!

    SvaraRadera
  11. Polisen vet var de ska sätta in sina insatser...:-)
    Önskar dig en solig onsdag! (För det ser väl ut som denna dag kommer bli just det...solig)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hahaha...den där Agda brukar alltid vara framme.
    Tänk så det kan bli.
    Från att låsa in sig på en toalett till ett kidnappningsdrama.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  13. Igår njöt jag av sol och värme hela dagen.dom lova fint idag med.ha en fin dag.kram

    SvaraRadera
  14. Låter läskigt i alla fall...

    Nyss hemkommen från morgonjoggingen önskar jag dig (som fortfarande verkar ligga och sova) en riktigt GOD MORGON!!!
    :-D

    SvaraRadera
  15. Haha, slutet gott, allting gott!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Låter lite konstigt att det skulle bli polispådrag för att någon låser in sig på toa. Det hela verkar väldigt "underligt"....

    SvaraRadera
  17. Ja där kan man verkligen prata om att göra en höna av en fjäder. Men man kan ju inte gå omkring och vara nyfiken. Frågar man inget får man heller inget veta ;)

    Sv. Jojomensan, här är vi kökslösa. Men förhoppningsvis kommer det en snickare redan nästa vecka och då betyder det att vi bara tappat en vecka på köksrenoveringen..


    Ha´t så bra..

    SvaraRadera
  18. jo..här drog nån iväg en fyrverkeripjäs häromdagen...polishelikoptern cirklade i området i tre timmar...höna av en fjäder ;)

    Ha de bäst!

    SvaraRadera
  19. Haha hmm.. märklig avspärrning för det ;)

    SvaraRadera