Leta i den här bloggen

fredag 8 juli 2011

Jag förstår inte

... gör du?

Vid lunchtid ringde sonen - kunde en mamma hänga med ut till MediaMarkt?

Jorå, en mamma var pigg på det, efter att ha duschat bort svett och tårar efter ett grymt bra gympass!

Sagt och gjort och samma mamma rattade vrålåket mot Bernstorp/Malmö och MediaMarkt!

Ny TV stod på bästa (och enda) sonens inköpslista!

Han hittade två LED-TV som han kunde tänka sig!

Ingen av dem fanns i lager i Bernstorp, men välvillig säljare (trots att han var man) ringde ut till MediaMarkt Svågertorp/Malmö och där fanns de tänkta köpen i lager, båda två!

Hopp i land Kalle in i bilen ... och mot Svågertorp!

Det är nu jag behöver hjälp ...

Den ena TV:n som lockade till att tömma en del av sparkontot var 1000 kronor dyrare på det här MediaMarket:et,
och den andra TV:n var 3000 kronor dyrare???

Jag som har välsmort munläder och är en storkäftsgroda i sådana här situationer var bara tvungen att fråga:

"Är inte detta en kedja"
Jorå, svarade expediten
"Är det samma ägare"
Jorå, upprepade expediten
"Hur kan det då komma sig att ni har olika priser i butikerna"
Jomen annars går vi back i den här butiken! Jag frågade chefen om vi kunde sänka till samma pris som i Bernstorp, men vi skulle förlora för mycket pengar då!
Jaharu´, men nu har ni precis förlorat 10.000 kronor OCH en kund och fler förluster kommer det att bli med er policy kring prissättning i era butiker (... smarthuvud, det sa jag inte men jag tänkte det nästan högt ... eller nu minns jag inte riktigt hur det var)

Hur tänkte dom där liksom?

Kan man få lite klarhet i saken? Någon?











13 kommentarer:

  1. Fy för den lede...Falsk marknadsföring...anmäl till Konsumentverket sitter på sin plats fast vem orkar med sån´t i värmen =/
    Kanske är det värt att kika på de lite dyrare butikerna om de inte har rea på liknande apparater.
    Hoppas han hittar sin favvis någon annanstans och om MediaMarkt får vi väl säga som i reklamen;
    -Scheisse!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ARN! Sådär får dom väl inte göra!?!?!

    DUM affär!

    SvaraRadera
  3. Men är dom dum i heeela huvudet??
    Ring Sverker vetja ;)

    SvaraRadera
  4. Du skulle ha sagt smartskalle..... Bra jobbat att påpeka idiotin och att dessutom inte köpa. Ibland är det ju så att trots idiotisk prissättning är man i en situation att det enda som finns att göra är att köpa, det är inte alls lika tillfredsställande....

    SvaraRadera
  5. Inga justa affärsmetoder där, inte! Bra att du sa ifrån. Hoppas de förlorar MASSOR av presumtiva kunder som nu läser ditt blogginlägg och inte vill handla på MM längre!
    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Helknäppt! Fattar inte hur de kan göra så.

    Svar: Ja vad hände egentligen.... Jag har en konflikt med en kollega som är jurist.... o helt psycho i huvudet (inte bara enligt min uppfattning) hon har börjat läsa min blogg o snappade upp varenda nyans i min skrivning o tolkade det till sin nackdel, sant eller inte. Detta hade jag ingen lust att ha en fortsättning på... Tyvärr...


    Kram

    SvaraRadera
  7. Du skulle klämt i att du minsann var en storbloggare som har många läsare och att det skulle bli lite dålig reklam för dem.

    SvaraRadera
  8. Jag uttrycker mig vänligt nu... Dem tänkte inte över huvud taget :(
    Gooo kväller å natt natt :)

    SvaraRadera
  9. Jag hade också blivit knäppgalen!
    Jag hatar sådana affärer och i särklass deras försäljare...stackarna!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  10. Jag säger som min pappa brukar säga: De vill inte sälja! Jag hade nog anmält det till konsumentverket...Falsk marknadsföring!!
    Apropå din dröm igår så hoppas jag att du är en sanndrömmare! Kramiz

    SvaraRadera
  11. Får nog hålla med Mona här...kolla om dom verkligen kan göra så..
    Jag hade blivit vansinnig och ställt till ett jäkla liv....men det är ju jag ;)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Bra att du sa ifrån och att sonen inte köpte något. Sopigt, dåligt och antagligen i strid med någon lag. Ska de ha olika priser får de väl ha olika namn?!?!?! Där ska jag inte handla.

    SvaraRadera