Leta i den här bloggen

fredag 1 juli 2011

Idag kunde jag inte "hugga" tillbaka, även om jag ville!

Idag skulle jag träffa mina jobbcoacher ... so far so good,
men när jag skulle parkera min cykel kommer en äldre dam gående med tre hundar (varav den ena var okopplad). I släptåg har hon en dam i min ålder yngre dam.

Jag som haft hund i hela mitt liv ägnade inte särskilt mycket uppmärksamhet åt dessa lurviga ...

... förrän den okopplade hunden, helt oprovocerat rusar fram och skäller på mig.
Jag fortsätter att gå och tar ingen notis om den, men då rusar den bakom mig och hugger mig två gånger i vaden!


Nu undrar ni förstås (för det gör ni väl?) varför jag har så många pilar på fotot?

Men hur roligt är det att liksom höra på era fyndiga kommentarer som
"Kommer du ifrån BLEKinge"
och
"Är du född i VITaby"
eller
"Var du i MJÖLby på semestern"

Äsch, nu kom jag av mig ...

Nä, jag tycker det borde finnas "körkort" för att få bli hundägare och jag tycker också att hundar som går till attack oprovocerat ska avlivas (eller rehabiliteras) - dessa hundar mår inte och har det inte bra!
(Jag berättade detta för coacherna och de i sin tur berättade att ytterligare en person hade blivit biten, bara femton minuter innan jag blev det)

Nu cyklar jag iväg till god vän och dukat bord och lägger på hullet lite till!

Syns och hörs hörrni!

19 kommentarer:

  1. Jag platsat nästan in där, MEN. Snart är det semester och då fastnar färgen ordentligt på mig. Kram

    SvaraRadera
  2. Är väl lag på att ha hunden kopplad på allmän plats...sätt dit kärringen ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Stackars hund som har en så okunnig ägare! Jag håller med, det skulle krävas körkort för att få gå ute offentligt med hund!

    SvaraRadera
  4. Anmäl kärringen. Se sedan till att kolla om du behöver antibiotika? Stelkramp kanske också. Fast du har väl blivit kattbiten några gånger...

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med vikariatet! GRATTIS! *kram*

    Jag hoppas du polisanmälde tanten, eller iaf skällde ut henne med råge?

    SvaraRadera
  6. *morr* Ovan, det är jag det! ;)

    SvaraRadera
  7. Vilka oansvariga djurägare det finns! :(
    Hoppas den där hunden blir omhändertagen och får hamna hos någon som den är trygg med. (eller får somna in om den är så skadad att den inte kan rehabiliteras.)

    SvaraRadera
  8. gud jävla respektlösa hundägare!! blir verkligen förbannad på sånt!!

    SvaraRadera
  9. Jag är livrädd för såna små bjäbbande saker till hundar som är helt ouppfostrade...eftersom de är så små. Blev en gång biten på låret då en liten hund hoppade upp och bet sig fast. Den hunden var i och för sig kopplad..men tanten hade noll koll på den jycken. Tur för hunden hann jag inte bli arg. Tanten däremot fick en spydig kommentar av mig.

    Hoppas det är många som anmäler henne. Nackdelen är ju att de hundarna brukar få komma till himlen, trots att det kanske var ägarens fel.

    SvaraRadera
  10. Helt sanslöst att gå med en okopplad hund, du skulle hoppat på tantan och betet henne. kramiz

    SvaraRadera
  11. Det är oskick att gå med okopplad hund. Hoppas Du repar Dig snabbt. Om Du inte har tagit stelkramp osv. iväg med Dig och gör det snabbt, för betten såg inte riktigt bra ut på kortet. Så läker det inte snabbt iväg till dr med Dig. Det fixar de där i så fall. För det kan vara en infektion av bettet. Du har helt rätt i att det borde vara körkort för hundägare...

    SvaraRadera
  12. AAAAAAAAAAAJJJJJJ!!! Det där gjorde ont aj aj!! Du går väl vidare med händelsen va?

    SvaraRadera
  13. Förlåt att jag börjar med att skratta men din beskrivning om din blekhet var underbar!!!
    Men dumma hundar, men du måste förstå att du är så gooooo så dom vill ha en bit av dig!
    GRATTIS till vik!!!!

    SvaraRadera
  14. Alltså fy fan, jag skulle nog ha satt hunden på plats.. tagit i nacken och sagt åt på skarpen, va fan gjorde ägaren då, sa hon förlåt?? borde få skadestånd för det där... jävla sätt!!! Hoppas att du fick i dig nått gott som plåster på såret =) kram

    SvaraRadera
  15. Tack för titten, nu tassar jag vidare. Hamnade här genom Ninz blogg

    SvaraRadera
  16. Oj...där det inte finns någon åklagare blir det heller ingen dom! Jag hoppas du anmälde det! En sådan hund ska ju defintivt inte springa lös!!
    Tack snälla för att du röstar på mitt kort! Kramiz

    SvaraRadera
  17. Hundar som inte går att lita på ska avlivas omedelbums!
    Men vad sa du till hundägaren?
    "Skällde" du på henne?

    SvaraRadera
  18. Du kanske såg ovanligt smaskig ut?? Nä, allvarligt, vilken otäck hund(ägare).

    SvaraRadera
  19. Ajajaj... Du har väl din stelkrampsvaccination, va?

    SvaraRadera