Leta i den här bloggen

tisdag 19 juli 2011

Hovmästaren, det är en fluga i min soppa

Var skittrött redan när jag vaknade och visste inte riktigt om jag hade sovit eller skulle sova - men så går det när man tar sovmorgon fast man inte vill och ligger kvar på övergångsåldersvarm kudde när man planerat att befinna sig på gymmet vid samma tid!

Gjorde ju kålsoppa i går, en sån där hemmag(j)o(r)d med frikadeller och till den behövs inga tilltugg!

En som inte uppskattade tilltugg till "soppan" igår var Göstakatten.

Skrikandes och jamandes gjordes högljudda försök att påkalla uppmärksamhet i köket. En rumptung matte fick slutligen masa sig ut i köket för att se efter om det var dags för foderpåfyllning ...


... men det var inte påfyllning som önskades utan liksom tvärt om ...

Men herre gud vad ynklig han är - är han man katt eller mus?
Lite extra proteiner i form av en stackars drunknad Anders bagge har väl en katt aldrig dött av!

God morgon och hej gymmet!


17 kommentarer:

  1. Godmorgon söta du! Kålsoppa hur i hela världen klara din mage det? Tur att du bor ensam.ja ja Gösta har du men han har ju vant sig...Morgonkramen!

    SvaraRadera
  2. Sigge är också superkräsen. Vatten ska antingen vara så färskt att det kommer direkt ur kranen eller så ska det vara gammalt unket vatten i kollon. Mys.
    God morgon!

    SvaraRadera
  3. DIANA: Dotterns Ollekatt dricker inte sitt vatten om han inte får isbitar i det ;-D

    SvaraRadera
  4. Skalbaggen vs katten i vårt hem, ja då segrar baggen :I
    Hoppas du får en härlig dag.

    SvaraRadera
  5. Det var mig en kräsen katt.
    Det där är ju bara lite extra proteiner :)
    Godmorgon!

    SvaraRadera
  6. Jo, det är svårt att masa sig upp ibland...speciellt när man vet att gymet väntar...

    Du får trösta dig med att du åt nyttigt igår!

    SvaraRadera
  7. Japp jag vilar inte nerbäddat...Du vet förkylning och att föda barn!Kram!

    SvaraRadera
  8. Hahaha vilken söt kattaman :) Inget skräp i maten :D

    SvaraRadera
  9. Jag förstår Gösta...vem vet var den baggen varit.

    SvaraRadera
  10. Klart man ska vara kräsen när det gäller flugor, man vet ju var de brukar sitta ;)

    SvaraRadera
  11. Han är inte ett dugg lik min Peppe som glatt glufsar i saker,ju äckligare desto bättre till mattes fasa,*L*....
    Så du behåller solen,jaha,men några strålar letar sig allt hit i alla fall bara för att retas lite...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Kålsoppa mitt i sommaren?! Imponerande. Du måste ha en kista av stål...

    SvaraRadera
  13. Ja dessa katter, man slutar aldrig förvåna sig!!
    Hundar HAR ägare, katter HAR personal, thats it!
    Min Chilli styr mig också med järntass, sällan gulligt, mest störigt :/
    Kraaam

    SvaraRadera
  14. Haha, du tror alltså inte då att det var kålsoppans "efterdyningar" som fick honom att låta?

    SvaraRadera
  15. Det lät fjompigt.

    SvaraRadera