Leta i den här bloggen

torsdag 7 juli 2011

Det finns kanske hopp trots allt

Igår ringde kommunen "lååångt ute på landet" där jag anmält mig som timvikarie och varit på intervju!

De ville berätta att det i augusti ska tillsättas en tjänst
inom mitt yrkesområde då man ska satsa extra mycket på psykiatrin  ... "du söker väl"?

Åtta mils pendling är inte långt för en norrlänning
... men nu har jag ju hunnit bli halvskåning och "vi" är lite kinkigare med pendlingsavstånden!

Nåja, den som lever får se, men visst blev jag glad av att ha fått en förfrågan
... jag är kanske inte så pjåkig i allafall???

God morgon bloggvänner!


29 kommentarer:

  1. God morgon! KLart att du ska söka!!!!!ongbord åker du inte på ramp! Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Mors..Vadå 8 mil,,f-n det är ju nästgårds..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  3. Söka kostar ingenting! Sedan kan du alltid fundera. 8 mil tycker jag är tre mil för långt men visst går det.

    God morgon!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Så duktig du är som sätter såna avtryck. 8 mil är väl inget för en norrlänning, även om... Eller jo, förresten. Det är ju en bit. Men söka ska du absolut göra, sen fundera över hur långt det egentligen är :-)

    SvaraRadera
  5. Sök!!! Och åtta mil är ingenting, sånt som vi i Uppsala får ta när vi pendlar till Stockholm för att jobba (sju mil dit och sen kanske man bor lite utanför stan också)

    Kör hårt!
    Kram!!!!

    SvaraRadera
  6. Som alla säger..SÖK!
    Du kan ju alltid ångra dig sedan om du vill.
    8 mil...det är ju som härifrån och upp till Umeå. Och vet du hur många som pendlar dit? MÅNGA!!!
    Gud så kul och spännande.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Det blir väl bara en max en timme i tid räknat. Söööök!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Klart du ska söka! Är man som sagt norrlänning kan man åka hur långt som helst, ( nästa i allafall)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  9. Inte pjåkig alls faktiskt, om du frågar mig! =) Klart att du ska söka, även om jag håller med dig -det är ett jäkla avstånd att fara varje dag gånger två!
    Godmorgon goa Stattinskan! =)
    Och tack för grattiset! Igår var det födelsedag ja...=) (34)

    SvaraRadera
  10. Vad roligt, men jag förstår om det känns långt. Om du inte vill flytta förstås.

    SvaraRadera
  11. vilken skön attityd! lycka till.
    Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  12. Ja smakar det bra så varför inte,man kan variera tillbehören,så som öl ibland,men ett glas rött slinker oxå ner.Haé Kram.

    SvaraRadera
  13. Men duuuuuuuuuuu...
    Grattis tjejjan,klart du ska söka :)
    /Kram Kram pårej.........

    SvaraRadera
  14. Jag ställer mig i kören, klart du ska söka,det kan bli bra vetja.
    Kramas!

    SvaraRadera
  15. Känn dig utvald! MEN 8 mils pendling, ja det krävs ju lite funderande över den saken om inte en flytt är aktuell!!

    SvaraRadera
  16. Jag jobbade ju i KBH innan jag blev sjukskriven (8/8-2010), och innan jag fick nytt hjärt (Påskafton i år).
    Så Du klarar nog att åka den sträckan ung dam som Du är!
    :)
    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  17. Det där är angenäma problem att brottas med!
    Fattar inte att de egentligen inte står i kö och slåss om dig. problemet är väl mer att kommunerna drar in på sånt där när det blir tajt.

    SvaraRadera
  18. Det är alltid skönt att känna uppskattning, sträck på dig!

    SvaraRadera
  19. Åtta mils pendling med mina mått mätt är långt. Har drygt 1 km till jobbet...och nerförsbacke.
    Men givetvis ska du ta det...med din värstingmonsterbil så svichar du ju som en dans eller så kanske Öresundståget går dit?
    Lycka till! Kraaaam

    SvaraRadera
  20. Sök, du kanske kan flytta ut i lantluften rent utav ? var det 8 mil enkel tur ? jag pendlar 4,5 varannan vecka, visst, tufft, men bättre än arbetslös !!

    SvaraRadera
  21. GRATTIS!!!!! SÖK!!!!! Du lär dej snart att pendla igen! De är som att cykla *ler*
    HA en fortsatt trevlig sommar!!!!

    SvaraRadera
  22. jisses tycker 8mil verkar vara skitlångt ju!men va fint av demn att ringa och berätta att det finns ett jobb som skulle kunna passa dej,hoppas solen tittat fram hos dej idag!

    SvaraRadera
  23. Vad är det för liten småhåla då? Du kanske är flyttbar, rentav? Annars kör du väl lätt som en plätt 8 mil med din bensinsnåla bil?? ;o)
    Och du, LYCKA TILL!!
    För det är klart du ska söka!!

    SvaraRadera
  24. Häftigt att bli ombedd att söka, jag blir snarare avrådd från det.... Och att pendla 8 mil i Norrland går ju på en grisblink, enkelt att pendla om man är ensam på vägen... I söder får du räkna tid i stället för mil, och kolla upp allmänna kommunikationsmedel, hur bussarna går. Fast sånt vet du ju redan. Klart du ska söka, om inte annat är det bra att träna på intervjuer!

    SvaraRadera
  25. Japp, jobbet är ditt, vad häftigt! Ta det, ta det :) Å äntligen är det min tur att få säga, Gooood Morgon :D
    Kramen

    SvaraRadera
  26. Visst är det fint att bli tillfrågad, absolut...men det tål allt att tänka på. Åtta mil...16 mil varje dag...Hur länge orkar du det? Fast får du inget på närmare håll så får det kanske ändå övervägas...Kramiz!!

    SvaraRadera
  27. Glömde ju att skriva att bilden var underbart fin! Kramen!

    SvaraRadera
  28. Grattis!
    8 mil eller 16?
    Låter lite långt oavsett, men sök så får du bestämma dej senare :)
    Kram

    SvaraRadera
  29. Visst är det långt, men du...du är eftertraktad :)

    SvaraRadera