Leta i den här bloggen

lördag 25 juni 2011

Skrattar bäst som skrattar sist

Där straffade gud mig direkt för att jag
hotade med en bildbomb och dessutom gapskrattade rått "mohahahaha" i förra inlägget!

I fredagsmorse när jag skulle starta upp min dator så gick den visserligen igång, men skärmen var helt svart!

Stängde, startade, stängde och startade i oändlighet ... till sist startade den inte alls!

Telefonterror och högljudd beklagan till alla närstående reparerade ingen dator!

Så jag struntade helt enkelt i den och började planera bankrån för att köpa en ny istället åkte iväg till midsommarfirandet istället!

Men ser man på - när jag kom hem nu ikväll så fungerade den jäveln min fina dator igen! Något riktigt skumt är det och den skall lämnas till sonen i morgon kväll och få sig en riktig "duvning" och en och annan käftsmäll!!!

Lite bilder får ni stå ut med ... så enkelt kommer ni inte undan!

Om man hyr en stuga med ett litet kylskåp som fyllts till brädden av sill, lax, Jansson, köttbullar, snaps, pajer ... ja, ni fattar va?



... då fanns inte så mycket plats kvar för jordgubbarna. Men då får man vara rationell och köpa en liten gubbe som är egentligen är åtta.

När vi åkte hem körde vi förbi Krapperups slott



... med lite udda fasad



Slottsparken var otroligt STOR för någon som har skitont i sina knän (som till exempel jag) men "fassen i vassen" vad fin den var!



Ja, jag vet ... ni är redan skittrötta i scrollfingret ... Håll ut, ni är snart i hamn!


Jisses vad fisk det fanns i dammen - synd vi inte hade fiskekort!



Jodå, man måste ha med två bilder på fiskarna



Ja, jag tror till och med att det är lag på att det måste vara tre bilder



Sedan tar vi resten i snabb takt utan suckar :-D

Örenäs slott



med Ålabodarna vid tomtgränsen



Citadellet i Landskrona



där det blev fika på café Why Not

Sedan förstår väl alla att en heldag med kultur tar på krafterna  ...

Jag behövde helt enkelt lägga mig ner och vila ... så här bjuder jag lite på mig själv eftersom jag så sällan figurerar på bloggen med "egobilder"


Jamen då hade väl inte jag mer att tillägga - annat än jag haft det fantastiskt trevligt i midsommar!

... och ni?



8 kommentarer:

  1. Oj,vilken träningsvärk jag fick i mitt finger. kanonbilder du samlat på dig. Ha en go kväll

    SvaraRadera
  2. Åh hottie mama ;)
    Var ligger Krabbornas slott?

    Pöss och se för fan tll att laga datorn så jag får min dagliga dos av dig!

    SvaraRadera
  3. Hyggelig midsommar :)
    Jag gillar dina bilder, kör vidare på det så scrollfingret får motion ;)))
    Jag har också vänslats med Landskronaquinnan...hon e go hon!
    Kraaaam
    Ps: ge datorn en riktig hurring!

    SvaraRadera
  4. Vilken ball jordgubbe! Fast den skulle säkert bli utdömd av EU ;-)

    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  5. Inte lika många fina bilder ingick i mitt midsommarinlägg. Jag hade dessutom anständigheten att ha kläderna på mig på den egobilden jag la ut!! ;)
    Men en underbar midsommar fick vi..

    Hoppas datorn inte är allt för sjuk!

    SvaraRadera
  6. Här är det långt mellan slotten och herresätena. Jag älskar att vara kulturell och titta på historiska byggnader. Kanske måste åka till dina trakter...verkar finnas mer slott än kojor där.

    SvaraRadera
  7. Inga problem med "scrollfingret" när det är så fina bilder!

    SvaraRadera
  8. ja träningsvärk i fingret fick jag allt. buhustackarmig! ;P
    kanonfina bilder!

    SvaraRadera