Leta i den här bloggen

måndag 6 juni 2011

Orädd

Jag älskar åskväder, blixtar och dunder är liksom så passande till min personlighet.
Ja, jag är liksom snäll och timid tills det blir för kvavt hett, då rinner bägaren över och regn, blixt och dunder frigörs!

Ikväll har vi ett riktigt kraftigt åskväder över Malmö.
(Det är bara de danska kanalerna på TV:n som fungerar ... jätteviktig information)

Orädd är vad jag är - tills för en stund sedan!

Vilken jättesmäll, har aldrig i mitt liv hört något dylikt!

Det kan till och med få en orädd kvinna från de norrländska vidderna att skaka i knäna!

(Sedan är det ju faktiskt en bedrift att få ihop så många rader om en åskknall)

God morgon eller god natt, vilket som passar bäst!


8 kommentarer:

  1. Grattis till din dotter Moa och till dig som är hennes mamma=D
    Du ska dra ur sladden till datorn när det åskar inte sitta och blogga, toker;) Godnatt Kram

    SvaraRadera
  2. Läser på fler skånska bloggar att ovädret nu rullar in. Jag hoppas det inte slår ner i närheten av dig och att du kan sova trots oväder.

    Rädd behöver man inte vara men ha respekt. Vackert är det att titta på men obehagligt när det slår ner i närheten. Håret reser sig på hela kroppen. Huga!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till din dotter :)
    mamma ringde och var så rädd för det hade åskat riktigt rejält där hon bor
    kramar

    SvaraRadera
  4. Du har så vackra barn! Och omtänksamma är de tydligen också, härligt!
    Här i min lilla sta small det och mullrade också i går kväll, riktigt mysigt :)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. God Morgon!
    Kom några ordentliga knallar men sen försvann det fort. Dock har det regnat i natt så nu var det behagligt ute igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag är inte rädd för åskan utan tycker nästan den är vacker. Men jag har respekt för den...

    God morgon får det bli!

    SvaraRadera
  7. Oj...fick ni sådant oväder igår.
    Nä..vi hade blåhimmel hela dagen och hela kvällen.
    Visserligen bara 18 grader. Men ändå :)
    Man kan ju göra andra saker än att sola har jag märkt ;)
    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  8. Åskväder är läckra och häftiga, men dom ska banne mig hålla sig en bit bort!
    :-)

    SvaraRadera