Leta i den här bloggen

lördag 18 juni 2011

Man tror på det som passar en

Jag tittade på amerikanska doktor Oz igår!

Han tycker inte att folk ska väga sig utan mäta sig - ja, det är ju inget nytt!

Men han hävdar att ett "gott mått" på en sund kropp (nu pratar jag inte mat eller träning) är att
ta sin längd och dela med två (ja, alltså inte rent fysiskt, dumsnutar). Då får man fram ett midjemått som är sunt!

Jag är sund, till och med aningen översund - för allt som
passar en själv som man ser på TV är väl sant?

Väl? ... Visst?

Gomorron på er!


22 kommentarer:

  1. Go morron,
    fiskmåsar på givakt redo för dagen =D
    Sjääälvklart (jag fastnade inte på tangenten) är allt man ser och hör på tv heeelt sant ( näpp, inte nu heller)
    Men uj vad lång jag skulle vara för att passa ihop med mitt midjemått. Men om det var sant, vilket det självklart é så säger jag bara:
    - Se upp, Dita von Teesen! här kommer jag!

    Ha en solig dag...kram

    SvaraRadera
  2. Själv lider jag inte av övervikt utan jag har underlängd...
    God morgon!

    SvaraRadera
  3. Oj det var matematik inblandat där... För tidigt för sånt.
    :-)
    Gomorron!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på vågen utan mätning kan vara bättre. Samtidigt så indikerar vågen ganska så snabbt vart det barkar hän... På rätt eller fel håll alltså!

    God morgon!

    SvaraRadera
  5. Så bra att du håller måttet!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja..det låter bra. Då kan jag fortsätta att äta gosaker. För jag har några cm kvar dit :)
    God morgon!

    SvaraRadera
  7. Altanen var klar redan i Tisdags, nya bilder på bloggen för din skull ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Absolut! (skall testa ... ) :)

    SvaraRadera
  9. Så jag ska vara två gånger min bredd lång?

    SvaraRadera
  10. Sv: Festen var kanon och om 45 minuter ska jag iväg på en möhippa

    SvaraRadera
  11. Då fortsätter jag att äta gosaker :)
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  12. Oj räknade jag på det sättet, ja då är jag översund :) Men vad är en normalitet egentligen?!!??
    Sv; Grabben behöver definitivt klippa luggen :D
    Goooo förmiddag :)

    SvaraRadera
  13. Mors,,man tar alla chanser att lyssna på god musik,,och gratis var det oxå.Haé Kram.

    SvaraRadera
  14. Självklart! Översund, betyder det att du ligger minus eller plus? ;) Eller menade du Öresund?

    God middag!

    SvaraRadera
  15. KRÖNIKÖREN: Jag är liiiite sundare än jag hade hoppats på :-D

    SvaraRadera
  16. Tjaaa...då är ju tom. Jag lite småsund :)
    Kraaam

    SvaraRadera
  17. Hmm okej, då måste jag gå upp 10 kilo då. Hoppas inte allt sätter sig i huvudet... :P

    SvaraRadera
  18. Det bästa är att sluta väga och mäta. Mår jag gott så är det nog. Kram

    SvaraRadera
  19. det måste jag kolla :)
    men huvudsaken är att man mår bra i sig själv!kram

    SvaraRadera
  20. 162/2=81...... AJAJAJAJAJ!!!!! Va osund jag är!!!!! SUCK! De tar vi en Carlsberg på!

    SvaraRadera
  21. Hoppla. Vart är måttbandet? Jag kan inte hitta det. Om jag gjorde skulle jag självklart mäta
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera