Leta i den här bloggen

lördag 23 april 2011

Omvänd ordning med påskäggen

Jamen då så ...

Då har man fått rå om avkommorna ett par timmar!

Påskägg till barnen det här året bestod av ALL den mat de förknippar med "bästamamman"

Dansk fläskstek
Hemknådade "söttebullar"
Riviga revbenspjäll
Sill i dill och lite till och ...
Laxen - ett måste för en som fött fram halvnorrlänningar från staden som hade laxodling (Sollefteå)!

... och i år fick "envåldshärskaren" dessutom plåster på såren, eftersom hon inte lyckades ta sig till Blåkulla ...



... ja och SEN lurade de dessutom i moderkakan en Gammeldansk också ...

... och tydligen fick de i sig en och annan själv också ...
(jaja, vi är liksom lättroade i den här familjen)




Snipp, snapp, snut ... och så var den här påskafton slut!

12 kommentarer:

  1. Haha låter hur bra som helst :)

    SvaraRadera
  2. Ha haaaa..
    Du och Ni är bara bäst!
    Jag och Vi kunde inte gjort det ett svatt bättre:)
    Gammeldansk Är gott...om du nu inte tyckte det ??
    Suss gott!
    Kraaaam frå Sus

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket och god mat. Vi har varit lite mera försiktiga med maten, men lax det blev det. Bild finns på sidan. :-)

    Det var faktiskt länge sen jag fick en Gammeldansk. Det smakar ju gott det med.

    Så fin påskpresent du fick av avkomman! Inte dåligt alls.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Mycket mat blev det här med ;)
    Kram/Fina Frun

    SvaraRadera
  5. Morn på dej! Du jar ju roligt med dina "kottar"..Morgonkram!!! ♥

    SvaraRadera
  6. En gammaeldansk? Hoppas du tog en i varje ben. Det måste ju vara lite jämnvikt. Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas du fick en i nadra benet åxå annars lutar de då otäckt *ler*

    SvaraRadera
  8. Låter som en perfekt påskafton :-)

    Kram och gomorron!

    SvaraRadera
  9. Ha, ha, härliga ungar va! Ikväll kommer alla mina hem!

    SvaraRadera
  10. Måste vara härligt att ha dem i närheten!
    En finfin söndag önskas dig!

    SvaraRadera
  11. Härligt! :-)
    Och ändå är det två dagar kvar. :-)

    SvaraRadera
  12. Härligt med påskfirande med din barn.

    Svar; Jag har fast schema heltid men 50 dagar per år kan vi ha jour vilket jag haft hela påsken. Igår klarade jag mig helt o kunde göra en oplanerad påsklunch o middag med familjen...

    SvaraRadera