Leta i den här bloggen

söndag 24 april 2011

Barnskrik avslöjade omskärelse

Jag gillar det

Om nu Gud, Allah, Buddha, Mohammed, Oden eller Tor
sägs ha skapat människan så tror jag att han/hon hade en tanke när det skapades autonoma nervsystemet, hjärta, hjärna och andra anatoma finurligheter!

Jag tror att det finns en orsak till att pojkar har förhud och flickor blygdläppar och att människor i sin religionsiver/fanatism/kultur på eget bevåg förändrar anatomin och gör omskärelser på små flickor och pojkar i hemmet
- i Sverige -
är enligt mig helt oacceptabelt!

Det händer - och det är dessutom lagligt!

Däremot får du höga böter om du kör 1 km för fort.
Du polisanmäls om du snattar i affären ... osv, osv, osv!!!

Om det är befogat av medicinska skäl JA ... och på sjukhus,
annars ett stort ICKE, NEJ, ALDRIG!!!

Varför godkänner vi detta ofog/kultur?/religioninslag? i vårt land???

(Det var dessutom en läkare - praktiserande inom svensk sjukvård - som utförde detta på sin fritid ... i Skåne, i Malmö ... på Rosengård)


21 kommentarer:

  1. Bibelns Gud förespråkar inte omskärelse!!!!!Vi ska ha en dag till!!!♥

    SvaraRadera
  2. Vilket jäkla påfund det där med omskärelse!
    Inte klokt om du frågar mig!!
    Helt horribelt och det borde förbjudas....
    Kram och ha en fin påskdag!

    SvaraRadera
  3. Skottpengar på läkaren! Omskärelse är förbjudet och ska så vara!!!

    SvaraRadera
  4. Varför är det alltid vi som skall ta seden dit vi kommer? Dem som nu kommer till oss, får väl ändå se till att då också rätta sig efter våra seder. Man gör inte så, det är FEL FEL FEL :)
    Sv; Jag vill att liten skall bli stor, NU! Vill träna tävla & vara ute på långpromenader :) Skulle jag vara otålig på nåt sätt.....
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Håller med dig fullständigt.

    SvaraRadera
  6. Som Glimz skrev: De får ta seden dit de kommer. Det får vi göra, när vi kommer till deras hemländer.

    Att omskärelse är en styggelse håller jag verkligen med om. Jag förstår inte att det kan vara lagligt med det nån annanstans än på sjukhus. Men då ska det ha en medicinsk rsak och förklaring.

    Det är ju inte bara muslimer som idkar omskärelser utan även judar.

    Svar: Det var inte kallt där vi satt och jag frös verkligen inte om armarna. Jag är jätteglad att inte ehöva bylta på sej en massa, när man ska gå ut.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  7. GAH! Man blir galen! Bra rutet av dig i inlägget!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. GAH! Man blir galen! Bra rutet av dig i inlägget!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tjatig är jag visst också, men jag kommer inte så bra överens med B-bloggen...

    SvaraRadera
  10. Helt oacceptabelt.

    SvaraRadera
  11. Ja, varför godkänner vi det? I Sverige ska vi inte nedlåta oss till det. Helt oacceptabelt naturligtvis.

    SvaraRadera
  12. Fy fan säger jag bara!
    En kram till dig, som ryter så bra!

    SvaraRadera
  13. Hemma i sin egen lägenhet. Helt sjukt!!

    SvaraRadera
  14. Va´fan?!? Vidrigt! :-(
    Men god fortsättning i alla fall!

    SvaraRadera
  15. har precis samma åsikt som du har
    kramar

    SvaraRadera
  16. Bra sagt!
    Jag kan bara hålla med dej!
    kram

    SvaraRadera
  17. Kan inte annat än hålla med dig!
    Fy sjutton säger jag bara!!!
    Ha en fin dag!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  18. Det är ta mig fan inte klokt. Vuxna människor som inte har någon hjärna.

    SvaraRadera
  19. All omskärelse, på pojkar och flickor, känns fel. Det kan man väl få välja om man vill göra när man är vuxen...om det inte gäller medicinska skäl som för trång förhud eller något sådant. Finns mycket konstigt vi gör i Guds namn oavsett vad vi kallar vår Gud. Vet inte om jag tycker att det är ok att döpa sina barn heller fast det är helt ofarligt...och det är ju enkelt att gå ur kyrkan som vuxen om man inte vill vara med...lite svårare att få sig en ny förhud eller ett nytt kvinnligt könsorgan.

    SvaraRadera
  20. Den enda tröst är att det är bättre att det görs korrekt och av en läkare så barnet inte far illa med men, infektioner osv.

    SvaraRadera