Leta i den här bloggen

tisdag 26 april 2011

Kap blev Gap

Har letat efter en handtvätt som är utan tvål men som har olja i sig och är antibakteriell!

Idag hittade jag en stor flaska - och billig var den också ...

Hivade upp de sju kronorna när det var min tur i kassan.

Kassörskan: Det blir 39 kronor
Jag: Va? Det stod att den kostade sju!
Kassörskan: Priset står ovanför varan!
Jag: Kan jag gå och titta efter?
Kassörskan: Visst!
(tillbaka i kassan)
Jag: Ja, du hade naturligtvis rätt. Typiskt mig och mitt måndagsyndrom att vimsa till det så där!
Kassörskan: Ja, haha - men nu är det tisdag idag!!!

Inte ett enda rätt ...



Goddag yxskaft
Fågelholken
Det är åldern
Alzheimers light
och andra "vänliga" uttalanden får användas i kommentarerna
:-D

24 kommentarer:

  1. Vilket fynd!
    Ska lägga denna flaska på minnet eftersom den inte verkar vara lika uttorkande som andra kan vara.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. CAROLINE:
    Ja, tänk vilket fynd det hade varit om den hade kostat sju bagis då ;-D

    SvaraRadera
  3. Jag använder istället "det är ett helt normalt beteende, det har t.o.m. hänt MIG"... säger nån som minns. Men jag tror den som tror sig minnas har en släng av Alzheimers. Eller nåt...??
    Var inte ledsen, du kommer över det, fast det tar sin lilla tid förstås.

    SvaraRadera
  4. Hahahaha...hittade du hem? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Sju kronor lät misstänkt billigt! Hoppas du blir nöjd med den i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  6. IQ fiskmås...ha haaa:)
    Konstigt att det inte var JAG!
    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Njä, inte kan jag väl vara elak mot dig, bara att vi kan ta varandra i hand, du o jag hehe

    SvaraRadera
  8. vilket bra pris det lät med 7kronor men jag tycker inte den va speciellt dyr ändå när det rätta priset blev,
    ha en goo kväll

    SvaraRadera
  9. ;) underbara du...

    må så gott fina <3

    SvaraRadera
  10. Det kanske var butiken som inte var så tydlig i sin märkning. De kan vara luriga med det, de där affärerna....

    SvaraRadera
  11. Vimshöna!!! Nattikram! ♥

    SvaraRadera
  12. Här var inte alla indianer i kanoten idag!
    (Jag har också haft måndag idag!)
    Kraaaaam vimsmajja!

    SvaraRadera
  13. Endast sju kronor är suspekt billigt, tycker jag. Oavsett veckodag ;) Hur yttrar sig ett måndagssyndrom?

    SvaraRadera
  14. Hihihi, så tokigt det kan bli.

    SvaraRadera
  15. God Morgon!
    När den var så dyr får vi väl hoppas att den är riktigt bra ;)
    Fasen vad det måste ha svidit att erkänna att du hade fel...haha

    Kram

    SvaraRadera
  16. Va? Var det inte måndag igår?
    Då är det alltså inte tisdag idag. Det betyder att det är ... onsdag och snart helg igen.
    Ja men det är ju lovely!!
    Godmorgon kära Stattinskan!

    SvaraRadera
  17. Hahahahaha det var dagens roliga :))))
    ....ursäkta, GÅRDAGENS roliga ;)

    SvaraRadera
  18. hahaha - dagens första tisdagsskratt, oj menar onsdag... eller?

    SvaraRadera
  19. Men hur kunde du tro att den bara kostade sju kronor?
    Minst åtta hade jag trott...
    :-)

    SvaraRadera
  20. haha... jag talade om för kassörskan för ett tag sen att två paket spagetti kostade 5 kronor... hon sa det var per styck, jag hade läst för 2... hon gick och titta... hon hade rätt, det ÄR pinsamt...

    SvaraRadera
  21. *asg*
    Tack sååå ♥-ligt för Dagens Skaratt/Kram Kram

    SvaraRadera
  22. Hahahahaaa!!!!
    Man kan verkligen bli förvirrad av påsken.
    Här är det också dagvillt, men riktigt sådär kul har det inte blivit av det här hos mig i alla fall. :D

    SvaraRadera