Leta i den här bloggen

söndag 17 april 2011

Det var inte ens nära

att jag gick vilse i Snogeholmsskogen idag!

Ni kommer kanske ihåg hur det gick i fjol när jag var ute på skogsluff just där?
Jag fick lifta tillbaka till friluftsområdet



 efter att ha kommit liiiite "utanför karta och kompass" och inte hade en susning om var jag var!

Men man kan faktiskt lära gamla hundar Cat(t)arinor att sitta - hittade tillbaka till bilen på första försöket idag, joråsåatt!



Små snokar gör inte bara den stora jultvagningen, närå de kostar på sig ett bad till påsk också!



Vit Lavendel

Rädslor är till för att övervinnas



... även om man måste dölja det med ett hysteriskt skratt som i och för sig kan vara svårt att skilja från gråt



Gissa vilka som har bökat här?



... om vi säger så här - inte är det tamsvin i allafall



Det tar sig - sa mordbrännaren

Men ... men vad är det här?


...


... fast när jag tänker efter så överlåter jag nog till betraktaren att tolka den här bilden ...

God natt!


13 kommentarer:

  1. Grymt häftig bild på den simmande snoken. Jag vill ha en! :)

    SvaraRadera
  2. Nu förstår jag inte alls vad du menar? En vanlig trädstam bara?

    God natt!

    SvaraRadera
  3. Vad menar du? Det är väl en ...stubbe;)
    Härliga bilder=D

    SvaraRadera
  4. Det var värt att vänta på!

    SvaraRadera
  5. Tänk att du lyckades fånga snoken på bild!

    SvaraRadera
  6. Det är väl en helt vanlig stubbe;) fina bilder

    SvaraRadera
  7. Inte visste jag att det fanns bävrar i den skogen........och hur är det med blomkunskapen??

    Ha en go måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken utflykt!
    Ett riktigt levande Kinderägg...men med många fler önskningar uppfyllda :)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  9. Ååå, fina bilder som vanligt från dig! Jag blir glad av att se dem! :D
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Fin lavendel. Äcklig orm.
    :-D

    SvaraRadera
  11. Hahaha jag trodde du menade att någon bökat uppe i utkikstornet.

    SvaraRadera
  12. Hua...Scrollade snabt ner då jag har Ormfobi,men....
    Jisses vaaaaaaaaaa' är detta då??
    Blev ju generad ;) *asg*
    Fast..Fobi?? Nää inte direkt!

    /Kram
    Psst fina foto vare ju ♥

    SvaraRadera