Leta i den här bloggen

måndag 7 mars 2011

Riskerat liv och lem

Där jag bor - på min gata i sta´n - där har vi fönster som inte går att öppna ...

Nu är det så att jag är liiite allergisk mot fönster man inte kan se ut igenom så idag tog jag mod till mig och hängde ut från 4:e våningen för att putsa de "intesärskiltsmaratfönstren"!

Jaha?? tänker du nu, det är väl bara att hålla sig i fönsterkarmen och hålla tungan rätt i munnen?

Jo, förvisso - men har man opererat händerna femtioelva gånger på grund av ledproblem är en fönsterkarm en klen tröst ...

Nu är det gjort i allafall - och livet har jag i behåll!

... och appropå nått helt annat så var jag på "studiebesök" på ett kvinnoboende idag - ett lågtröskelboende för kvinnor med pågående missbruk ...

När jag körde därifrån blev jag uppringd av min "coach" (jag ska ju bli min egen) och jag berättade för honom att föreståndaren sagt att det inte fanns lediga tjänster där - och fick "hicka" när jag fick höra att VD:n för samma företag var villiga att specialsy en tjänst till mig där, utifrån mina erfarenheter ...

... och ännu gladare blev jag när jag upptäckte att föreståndaren från samma arbetsplats hade skickat ett mail till mig när jag kom hem (det tar 12 minuter mellan Malmö och Lund med bil) och tackade för ett trevligt och intressant samtal ... hur ofta händer det en liksom?

Jamen, nu ska jag göra nått ännu mer gruvsamt ... läsa ikapp allt jag försakat i bloggväg på grund av förlustelser, god mat och dryck i helgen!

Here I come bloggers!

16 kommentarer:

  1. Grattis!!!
    Både till allt på jobbfronten, och till att du överlevde fönsterputsningen.
    Du är ju inte klok!
    Nästa gång fönsterna blir skitiga tycker jag du ska kolla upp hur det är med sånt där förresten.
    Jag har för mig att jag har hört att hyresvärden ska se till att såna fönster blir putsade. (Men jag vet inte om det verkligen är så.)
    Verkar dumt att riskera livet för det i alla fall, och fönsterputsarfirmor brukar inte vara så hutlöst dyra.
    Var rädd om dig så du kan ta den där specialsydda tjänsten i besittning. :)

    SvaraRadera
  2. Grattis säger jag med! Bara tanken på att hängaut så genom fönsterna får hela jag att skrika nej! Högt och tydligt.

    SvaraRadera
  3. Klart so korvspad de gör vad de kan för att haffa dig!
    De ser ju till klienternas intressen inte sina egna som den där förbaskade kommunen du jobbade i innan (eller chfen där iaf)

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis! Vad trevligt med ett jobb! =D

    SvaraRadera
  5. grattis! klart att de vill ha dig :) och du måste verkligen vara rädd om dig och inte putsa fönster på ett så våghalsigt sätt
    kramar

    SvaraRadera
  6. Hoppla hoppla, det händer riktigt bra saker hos Stattinskan ;) Men ditt fönster äventyr iiiiiiiii, det hade jag hyrt ut ;)

    SvaraRadera
  7. Du är modig du! Det hade jag aldrig fixat...inte ens från andra våningen!
    Klart du får en special-Stattinskan-tjänst, den är ju redan formsydd, liksom :)
    Only for you!
    Lycka till.
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  8. Gratis säger jag också. Klat de vill anställa dig. Men du, det där med att hänga dig ut för fönstret. låter ganska dumt;)

    SvaraRadera
  9. Huga, kan du inte bara leja bort fönsterputsandet istället för att hänga i krokig arm.... trapetskonstnärerna har ju skyddsnät.

    Låter ju skitbra vad gäller jobb.

    SvaraRadera
  10. Men! Ett stort GRATTIS! Ja, inte till att du spelar idiot och spiderwoman och putsar fönster hängande i en multiopererad hand. (Varför i hela friden går det inte att öppna fönstrena?!) Är det rätt uppfattat att VDn föll pladask för dina meriter medan föreståndaren är "lite kylig"? Hoppas allt går vägen nu.

    Är det gruvsamt att läsa andras bloggar? ;S

    SvaraRadera
  11. Du, ta det lite easy med fönster-tvättningen!!!! Hålla sig i fönsterkarmar med opererade händer.......fy på sig;)

    Vad roligt med jobbet, grattis;)

    kramizzzz

    SvaraRadera
  12. Shit!
    Jag blev yr i bollen bara av titta på fotot!
    Bor själv på andra våningen med fönster som
    öppnas utåt.
    Med min yrsel törs jag INTE putsa några rutor.
    Betalar glatt (relativt iallafall) 300 kr
    för att få det gjort. (2 rum & kök)
    Det tycker jag att du ska göra också...
    (speciellt som du fick många sköna slantar
    av X:et...)

    Låter verkligen positivt på jobbfronten!
    Du gjorde säkerligen ett riktigt gott intryck!
    Önskar dig lycka till med fortsättningen!
    GRATTIS!!!!!

    SvaraRadera
  13. Hjälp vad läskigt att hänga ut sådär...

    Gud så kul att det gick såå bra att de jagar dig. Go girl!

    Toapappret var fint men man hade ju hellre tagit riktiga pengar liksom ;)

    SvaraRadera
  14. Så spännande! Grattis! :-D
    Godmorgon du sköna blän!

    SvaraRadera
  15. Grattis söta du!!!!!Idag har jag haft en jäktig dag..Har du sett vilken fin blogg Hebbe gjort? Kram !Har försökt skick flera gånger Yvonne Skåningen

    SvaraRadera