Leta i den här bloggen

lördag 26 februari 2011

Ska ru ha på "flabben"???

Idag har det varit en sån där dag ... och naturligtvis har jag en bekväm ursäkt i rockärmen att komma med - brist på kvalitétssömn!

Bilen måste ju rastas som bekant - batteriet är på upphällningen så det vill till att man matar på med ny energi - så jag körde ner till Willys (tio minuters cykling för övrigt ... för det ville ni väl veta?)

Inte speciellt mycket folk för att vara en lördag, gott om plats överallt och inga specialpriser som fick folk att agera som "en hjord elefanter som trampar ner en stackare som inte hinner huka sig vid frysdisken".

Närå ... men

På Willys i Malmö fanns en korpulent herre - två meter lång och lika bred på mitten!

Denne herre verkade förfölja mig, och när jag stod och skulle fylla på i potatispåsen kom en sån där gaffeltruckgrej med varor bakom mig ... det fanns bara en halv meter mellan gallfeltruckgrejen och mig och vem kommer inte då? Jo, tvåmetersmannen på alla håll och bredder - och han kan minsann inte vänta utan styr in sin vagn mellan trucken och mig och skrapar sönder min kasse (jag har Willys snabbkassesystem och packar direkt i påsen)så alla varorna ramlar ur!

Jag är vanligtvis en beskedlig människa men under rådande omständigheter fick jag, på ren svenska ett spel som hette duga ...

Jag rusade fram till den korpulente, tog tag i hans vagn och hävde ur mig både det ena och det andra - fast mest det andra!

... och vad gör han? Han säger på franska "Je ne comprends pas" (som betyder "jag förstår inte")
... och precis då hamnade jag i ett kiss-och-bajstadium" och säger tillbaka ...
Aj baj(s) pink skit for ö kiss ... och det där sista är ingen komplimang eller önskemål!

... och då svarar denne överätna herre på den bredaste skånska ...
Skeulle di därrr varrrrra kul ellääärrrr?
Herre gud, hör min bön ... låt mig aldrig mer handla på samma dag eller tid som denne "herre"!
 

21 kommentarer:

  1. När du hade chansen - varför välte du inte denne korpulente herres vagn??? Jag bara undrar......

    SvaraRadera
  2. Willys = Tokerian, hemma hos mig. Där träffar man på på slugt och... låt oss säga, mindre slugt...
    Igår var jag emellertid på Stormarknaden och inne på ICA Kvantum blev jag ATTACKERAD av en småbarnspappa. Vad är det med MÄN nu för tiden???? Jag bara undrar. Fast din upplevelse i dag var ju förstås värre...

    Kram, Sister in arms! :D

    SvaraRadera
  3. Det ska inte stå "på på" utan det ska stå "på både". Vem f*n är det som inte kan stava? Morr!

    SvaraRadera
  4. Jag morrar på mig själv som inte kan stava. Eller är det några skumma män inblandade??? :D

    SvaraRadera
  5. Haha, kläckte du ur dig en massa kiss och bajsord... verkligen?! Jösses, du kan inte hantera sömnbrist va? ;)

    sv: Nåja, kostar trosorna så mycket som 10 kr får de fasiken hålla tills jag dör. ;)

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får sova i natt du, haha. Jag skulle velat ha sett det där jag, haha. Kram!

    SvaraRadera
  7. Haha, du skulle vält ut hans grejer ;D

    SvaraRadera
  8. Men vad du råkar ut för,jävla gubbe på ren svenska. Vad fasiken snackade han franska för?
    En spark i arslet skulle han ha,haha....
    Pöösss!

    SvaraRadera
  9. Men så konstigt att hitta dej här...men jag kan säkert vänja mej! ;o)
    Funderar oxå på hur jag ska göra...

    SvaraRadera
  10. Fan, du skulle ha måttat in en höger & sen gjort en round kick. Han hade garanterat landat på fläcken, HA! Rätt åt han =)

    SvaraRadera
  11. Ha hhaaa...inte ska man gå på Willys mär man är liten och (bajas)-klen...då kan ju stora stygga franske jätten köra över...
    MEN inte dej inte!! Nä nä...heja heja!
    Ont ska med Ont fördtivas :)
    Krrrrram

    SvaraRadera
  12. Hahahaha...
    Tror nog att du vräkt ur dej detta oavsett...det hade nog jag gjort iaf ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Jojo...så kan det gå då man handlar på Willys.
    Ica i Husum,ska det vara!
    DÄR är det bara trevligt folk som handlar ;)
    Hahaha...Förlåt att jag skrattar men Gudarna.....vad jag skulle vilja se den där händelsen.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Var är fotot? Du skulle såklart ha plåtat "gentlemannen" så resten av skåne också vet vad man ska akta sig för... :-D

    Gomorron, förresten - dags att stiga upp nu! Du får ju inte ha för mycket kvalitetssömn, då blir det nog inte lika roliga inlägg ;-)

    SvaraRadera
  15. Morn ! Men varför välte du inte ut hans vagn eller hoppade upp och gav han på flabben??Morgonkramen söta du!

    SvaraRadera
  16. Av någon anledning så såg jag Edvart Persson framför mig...men han var väl snäll!

    Måste kolla FB, detta lät inte klokt!

    Ha en go söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Ha, ha, ha....vad pinsamt! Men en del är bara för hemska!

    SvaraRadera
  18. Du är dej lik!!!!! Underbart (för en som får läsa om det och inet var med).
    Jag trivs nog åxå bara jag kommit tillrätta!

    SvaraRadera
  19. Vilken slemhög. Komma där och vara viktig och låtsas var turist. Skitstövel. Heja dig.

    SvaraRadera
  20. Jag skulle ha gråtit och hoppats att någon annan spöat skiten ur honom. Det är då man använder sin kvinnliga list och ser liten och tårögd ut och pekar ut karln för alla och berättar hur hemskt det var...darrande underläpp och fuktiga ögon och en brinnande själ. Jag tror att det är jag som hamnar i helvetet...

    SvaraRadera