Leta i den här bloggen

onsdag 23 februari 2011

Sitter på "torken"

Jag har varit beroende i över 33 år ...
Har jag "inget" hemma får jag liksom panik och blir lika törstig som när jag var i Saharaöknen hos beuinerna, ja jag får liksom lite sug en satans abstinens 

Jag har släpat hem flaskor under åren och jag har "egentillverkat" men nu är det "torken" som gäller!

... och för att liksom klara av att bryta mitt beroende så la´ jag min "nya vän och drickkompis" i frysen över natten - för om jag ska reda ut det här, så måste substitutet vara kallt - riktigt KALLT!






















Nä, jag är ingen dumskalle ...



... jag hade bara lite otur när jag tänkte ...

Åh, om jag hade en flaska bubbelvatten beroendevatten ändå!!!!

Gomorron ni underbara!







16 kommentarer:

  1. Vadå tänkte?! Du får väl hälla i lite sprit om det inte ska frysa.

    God morgon!

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag håller med dig om att vattnet ska vara IS-kallt när man ska dricka, men inte is ;-) Blir lite svårt då...
    Kram och god morgon

    SvaraRadera
  3. Härligt, men lite kallt va?! Men du... ska jag byta bloggadress på dig nu i min länklista eller vad???

    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, en Stattinska har flyttat! Det blir säkert mycket bättre här. Metro har haltat det senaste tret! Känns fräschare här! Lycka till på nya stället! :)

    SvaraRadera
  5. Hahaha...ja..det är inte lätt att man har otur då man tänker ;)
    Välkommen till blogspot!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Tack Veiken - ja, jag behövde en spark där bak för att överge Metro :-) Vet inte om jag stannar här, är liksom sugen på WP också ...

    SvaraRadera
  7. Nu har jag varit här flera gånger men det har krånglat så jag har inte kunnat kommentera. Det beror på att man gjort om mitt bredband till ett segband...:(
    Nu la jag till dig på bloglovin på den här adressen i stället för du ska stanna här väl?

    SvaraRadera
  8. Jag vet hur det känns, är verkligen med beroende med dig :)
    Kör nu Soda stream, present från en klok förstående dotter :)
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  9. Trodde jag var ensam om att ha otur vid tänket..
    Annars är ju ett tips att förvara flaskan i kylen, och isbitarna för sig i frysen...
    Den där isflaskan är perfekt att ta med på
    sommarens picknick!
    Kall dryck hela lååånga dagen ;-)

    Allt gott!

    SvaraRadera
  10. Men vad ser jag??? Välkommen, hihi.
    Hahaha, måste nog till någon form av alkohol, för att inte frysa. Isen för sig, kanske är värt att prova?
    Ha en bra dag min vän
    Kram

    SvaraRadera
  11. Visst ska vatten vara riktigt kallt! :)
    Men mjölk är absolut det bästa man dricker! :))
    Jo, visst finns det annan god dricka oxå!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  12. Otur när jag tänkte den var bra den
    gillar jag;-)
    Ha det;-)

    SvaraRadera
  13. Är det inte värre än så ;-) Men visst går det lika bra med vanligt vatten. I alla fall om du frågar mig ;-)

    SvaraRadera
  14. Förutseende tycker jag......sommarn är snart här och då är det alltid bra att ha en flaska fryst vatten i frysen!!
    Gomiddag på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Man kan inte lyckas jämt, och vattnet SKA ju vara isande kallt, fasst helst utan själva isen ;) ha en toppen dag !

    SvaraRadera
  16. Hoppsansa, så kan det gå! Lycka till med avvänjningen!

    SvaraRadera