Leta i den här bloggen

fredag 25 februari 2011

Nu ligger jag risigt till

Ja, i eftermiddags skulle jag ju göra den där garnlampan ... som såg såååå himla enkel ut att göra - när någon annan gjorde det!

Började med friska tag - gick skitlätt ... tills ballongen gick sönder och jag skulle försöka reda ut femton meter tapetklistrigt garn ...




























Men skam den som spyr innan målsnöret ...

Tog tag i det igen - stoppade en ballong inuti en annan och hips vips så hade jag den där ballongen jag letat efter i en hel vecka i Sveriges tredje största stad utan att hitta den!

På med arbetshandskarna igen



... det är NU jag ligger risigt till ...

... för jag hade glömt det viktigaste - att smörja in ballongen med fett



... fast det var liksom inte frånvaron av "kletet" som var min största fiende, utan "svadan" som liksom vällde ut ur min "väna" mun ... 

Nu hänger "den" i allafall på  tork uppe i det blå ...

























... och jag är väl på väg ner till het underjord med tanke på eftermiddagens språkbruk ... X%¤()9cabv#¤A"5425666zz ZZZ/&7ryrK6ry'

Fast man får vända det negativa till nått positivt ... varmt blir det i allafall "där nere"!

15 kommentarer:

  1. Wow! Vad duktig du är! Eller... Du ska i alla fall ha cred för att du inte ger upp så lätt :-)

    SvaraRadera
  2. Den där kommer bli jättesnygg :) vad duktig du är.

    SvaraRadera
  3. Det var ett pyssel jag aldrig hört talas om tidigare, ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

    SvaraRadera
  4. va fint, du måste ju visa den sen,
    Har aldrig hört om detta, så det blir spännande :)

    SvaraRadera
  5. Det är inte alla gånger envishet är något negativt. Skam den som ger sig ;)
    Du får lägga ut en bild när lampan lyser sen. Det ser ut att bli väldigt läckert..

    Sv. Nej du.. Vid åttatiden i morse satt jag och gäspade på jobbet redan ;)

    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Jag kan tipsa om att använda en badboll nästa gång. Det håller bättre:)

    SvaraRadera
  7. Häftigt!Vilken cool lampa!
    Det lönar sig att vara lite envis;)

    SvaraRadera
  8. Personligen skulle jag kört huvudet i väggen och sedan gått och köpt mej en lampa;-);-)
    Ha en skön helg;-)

    SvaraRadera
  9. vad rolig du är och vilken häftig ballong lampa :)

    må så gott !
    kramar maria

    SvaraRadera
  10. Cool!! Har du blivit lampdesigner? Ytterligare en sak till ditt CV :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Shit, va snyggt. Va duktig du är! Hoppas ni har en mysig fredagskväll kram

    SvaraRadera
  12. Häftig den blev :)
    jag beställer en i svart och vit ;)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Handarbete! JAg är impad *ler*

    SvaraRadera
  14. Läckert! Å en stor eloge att du itne gav upp!!!

    SvaraRadera
  15. Jag hade slängt bort allt och övergett tanken på garnlampa. Har inte tålamod för sånt. Du ska verkligen ha cred för ditt tålamod. Hoppas det blir till en lampa tillslut utan alltför stor svada.

    Sen tror jag att Gud har överseende med språkbruket. Tror också att han svor ett och annat när han skapade himmel och jord och allt däremellan.

    SvaraRadera