Leta i den här bloggen

söndag 5 december 2010

Oförskämt

... goda blev de ... mina juleSÖTTEbullar som dottern sa när hon var ett litet frö ...

Kan ni förrästen tänka er in i hur traumatiskt det var när dottern sa sitt första ord ... på ett språk jag knappt förstod ... skånskan (som den hundraprocentiga ångermanlänning jag är?)

Första ordet var "skeeeorrrrrr" (skor) ... ja, jag vet ... det borde ha varit mamma men nu hade hon inte det hyfset det lilla stycket!

Sonen däremot, han pratat "uppländska" tills han började femte klass och som i ett trollslag eller som en spann vatten över moderkakan så förändrades allt den där natten med fullmåne mellan måndan och tisdan i augusti 2001, ja då började även han prata i tungor det där obeskrivliga språket som saknar rullande "R"!

Fast å andra sidan är han en jäkel på att prata alla Sveriges dialekter och ska jag hårddra det hela så snackar han bättre ångermanländska än vad jag gör!

... och precis nu insåg jag att jag tappat tråden ....

Gokväll ni fantastiska bloggare!

Jajustja ... julrevbenen är också på "G" liksom ...

Jajusta som i en repris ... det är visst 2:a advent också ... det är mycket att hålla reda på nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar