Leta i den här bloggen

tisdag 7 december 2010

Jag hade en gång en chef

Jag fuskade lite i skolans värld i samband med att jag skilde mig ... en herrans massa år sedan (och jag är fortfarande okysst - fläckvis i allafall) ...

Så hamnade jag på en gymnasieskola i Lund och skulle ha det där lönesamtalet ...

Jag gick ut hårt eftersom tidigare skolor varit ganska hårdnackade när det gällde min lönesättning!

Jag: Jag tycker att jag har så många kvaliteér som kan ligga till grund för en löneförhöjning!

Chefen: Jaha, hur mycket tycker du att dessa kvalitéer är värda?

Jag: Fyra tusen mer i månaden än vad jag har idag (svettpärlorna analkades, försvarstalet likaså ....)

Chefen: Okej, då säger vi det ...

Jag: ???

Chefen: Jag trodde du skulle begära mer ...

Snopet var bara förnamnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar