Leta i den här bloggen

fredag 10 december 2010

Ibland undrar jag

... vilka avkommor man satt till världen och vilka gener de egentligen bär på

Riiiing ... riiiing

Jag: Hallå ja, det är Catarina

Sonen: Ja, det är jag mossan ....

Jag: *ett satans oväsen i bakgrunden* Jag hör inte vad du säger

Sonen: Nä, jag är på reunion med lumparkomisarna i Kristianstad

Jag: Trevligt Teddemannen ...

Sonen: Har jag haft svinkoppor?

Jag: Va? Det hörs knappt vad du säger!

Sonen: Har jag haft svinkoppor?

Jag: Ja, du hade en motsvarighet till Mul- och klövsjuka när du var liten, kanske är det samma sak?

Sonen: Ja, för jag smakade precis på en godisklubba och den killen som ägde den har svinkoppor

Jag: Är´u på barnkalas?

Sonen: Skit samma ringer dig i morgon ... Puss, puss ... älskar dig!

Jag gillar verkligen de här intellektuella samtalen jag har med min avkomma ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar