Leta i den här bloggen

tisdag 21 september 2010

Pest eller kolera?

Varje tisdag- och fredagmorgon behövs ingen väckarklocka i det Stattinska residencet - närå, då har jag privat väckning klockan sex av grabbarna som kör sopbilen ... de tassar liksom inte på tå och har en förkärlek att parkera preciiiiis utanför mitt fönster.

Fast i morse hann de inte hit, för denna tisdag morgon - i Malmö - i verkligheten - klockan fem väcktes jag av ett annat sjuhelsikes halabaloo ... preciiiiis utanör mitt fönster ...

én polisbil, två poliser

... en polisbil till och ytterligare två poliser (fast den stod bakom denna)

... ja, och så var det en polisbil till med ännu ett par stiliga poliser och några ungdomar som drabbat samman, förmodligen på väg hem efter en blöt kväll och morgon

Ja, nu är ju inte jag den som är den, jag är inte så knusslig och så nogräknad ...

Huvudsaken var ju att jag blev väckt och kom upp i tid ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar