Leta i den här bloggen

tisdag 21 september 2010

... på promenad genom stan trallalalaa

Promenad??

Aj jävlars ... det är så enerverande med folk som ljuger ... och nu, precis NU gjorde jag också det ...

Jag "går" nästan ingenstans utan min vita stålhäst och den hade jag med mig på "promenaden genom staden" idag ... ja, liksom om man skulle bli för trött eller skulle vilja komma hem fort om regnmolnet envisades med att bedriva spionverksamhet just på en annan!

För er ickeskåningar, och för mig själv som bara är låtsasskåning (det är man, även om man bott här i 30 år) så finns det en plats i mitt hjärta här i Malmoe ...

Möllevången, den stadsdel där jag bor! Här har du hela världen inom en liten yta. Här luktar utomlands och här finns, liiite överdrivet, alla världens folkslag och en arkitektur som är så vacker att man dånar ...

Jaja, jag vet att det är trist med långa inlägg så jag visar nått jag ofta går förbi.

Ett graffitiställe som är en utställning av det "mesta av det bästa" ... eh? ... det "bästa av det mesta"? Äh strunt samma ... och som förändras för varje dag ...

Idag gillade jag utställningen särskilt bra ...

...

Natti kamrater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar