Leta i den här bloggen

fredag 21 maj 2010

V6:a?

Igår var jag och tittade på en mindre bil ...

... en Peugeot 206 CC, plåtcab ...

Bilhandlaren var inte helt bekant med min bilmodell ... så jag fick visa upp den för bilförsäljarna "Fyrtornet och Släpvagnen"

Försäljaren: Hur många liter?

Jag: Ingen aning, 1,6?

Försäljaren: Är det en V6:a?

Jag: Ånääää ... det tror jag verkligen inte ... Svåra frågor du ställer!!!

Försäljarna öppnar motorhuven och börjar räkna - 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... Jorå det är en V6:a ...

Inte underligt att bilen kör fortare än hastighetsbegränsningarna och att den liksom drickerslukarhalsar, missbrukar bensin ... fast den slukar liksom efter hur man kör ... Nu var jag lite orättvis :-)

... det blev ingen affär för jag ville ha 30 lakan emellan ...

Nån som vill köpa?

... den har motordriven GPS som fälls in i stereon när tändningen stängs av - naturligtvis på svenska och över hela Europa, bildskärmar i nackkuddarna så dina barn kan se film och spela Nintendo - med trådlösa hörlurar så du slipper bli distraherad när du kör ...

... nå? ...

Billig vid snabb affär ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar