Leta i den här bloggen

måndag 17 maj 2010

Nu vet jag

Angående mitt förra inlägg ...

Humlan Urban gillar inte alls min röda matta för att den är röd och gulligt ullig ... och det är absolut inte mig han gillar så där speciellt ...

Jag har helt enkelt gått på ett falskt smicker igen ... för nu har jag listat ut svaret med hjälp av Google ...

Var sover humlorna på natten?

Svar: Humlor bygger ofta bon i övergivna rått- eller sorkbon. Där gör drottningen en vaxkaka som hon lägger ägg i. Humlorna uppehåller sig ofta i boet nattetid.

Jaha, det är tacken det ... Han tycker att min matta ser ut som ett sorkbo och dessutom har han sin kvinna med sig ...

Gha ... jag tänker inte vara "den andra kvinnan" ...

Kilar över till Guns humletipssida för lite råd och stöd ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar