Leta i den här bloggen

söndag 8 november 2009

Min åsikt

Jag är FULLT OCH FAST överens med Er om att rasism är lågt och icke acceptabelt men väldigt ofta handlar det om okunskap och rädslor ...

Bilden som florerat på bloggen idag måste jag säga NEJ till!

Jag anser att bilden talar samma språk som rasisterna förmedlar, (och på förbaskat låg nivå) dvs ren och skär rasism! Jag skulle aldrig någonsin gå så långt att jag skulle önska "död" åt grupper som är av en annan åsikt än vad jag själv har för livsuppfattning ....

DET FINNS ANDRA VÄGAR ATT GÅ än att föra en låg och barnslig krigsföring där "vi" faktiskt sprider samma budskap som vi vill att rasisterna ska sluta med ...

Jag önskar ingen människas död, oavsett, även om jag tycker att detta med rasism är makabert och oerhört sorgligt!

Vettiga argumentationer, möten och skapande av förståelse hos "dessa" grupper vi inte når ... det tror jag på!

Antar att jag är slut som bloggare nu eftersom denna bilden funnits hos de flesta bloggare idag ... men jag står för min mening och skriver ALDRIG under på att att önska DÖD mot NÅGON ... oavsett!!!!!

Antar att detta blir ett "Tack och hej"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar